Renhållningschef

Kristinehamns kommun / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Tekniska förvaltningen ansvarar för kommunens gator och parker, fritidsanläggningar, fastighetsbestånd, kost- och lokalvård samt VA- och renhållningsverksamhet.

Renhållningsavdelningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelning ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra återvinningscentraler.


Publiceringsdatum
2017-04-06

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och påverka framtidens renhållning? Då kan du vara den vi söker. Vi söker nu en renhållningschef till tekniska förvaltning.

Som ansvarig för renhållningsverksamheten arbetar du med både drift och utvecklingsfrågor för kommunens avfall- och återvinningsverksamhet. Utvecklingen inom området sker snabbt och du leder och utvecklar verksamheten i nära samarbete med medarbetare och intressenter utifrån lagstadgade krav och våra kunders förväntningar.

Du kommer tillsammans med renhållningsavdelningen och förvaltningens avfallsstrateg att vara ansvarig för:

• tillståndsfrågor
• ha dialog med tillståndsmyndigheter
• ta fram miljörapporter
• arbeta med renhållningsföreskrifter
• avfallsplaner, taxor med mera

Upphandlingar, avtalsfrågor och ekonomiska utredningar ingår även i rollen. Arbetet har stort fokus på hållbarhet ur ett samhällsperspektiv och du kommer att leda och utveckla verksamheten i enlighet med politiskt uppsatta mål. Du kommer även att ingå i förvaltningens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du strategisk, drivande och utvecklingsorienterad. Du är strukturerad och har ett öppet och positivt förhållningssätt och bidrar till en ökad servicekänsla och goda arbetsrelationer. Du skall ha ledaregenskaper och minst 5 års ledarerfarenhet, både operativt och strategiskt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal sektor och av en politisk styrd verksamhet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: A671478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Rudsvik andreas.rudsvik@kristinehamn.se 0550-881 12

Företag
Kristinehamns kommun

Adress
Kristinehamns kommun
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Kontorsadress
Kungsgatan 30 68184 Kristinehamn

Jobbnummer
3424099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun: