Rembursadministratör
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du administrativ erfarenhet och arbetat med betalning vid internationell handel och söker din nästa utmaning? Är du självgående, trivs med att arbeta i en processorienterad roll och kan börja med någon månads varsel? Då har vi på Adecco Finance & Legal tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2016-11-30Om tjänstenI din roll ingår att handlägga remburser och du kommer främst att arbeta med betalningslösningar inom Trade Finance. I dina arbetsuppgifter ingår ärendehantering av remburser och att hantera den interna processen av remburshandläggning inom en av Sveriges största banker.
Om dig
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller logistik och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Kanske har du arbetat med import och export i en liknande roll inom bank eller ett större internationellt bolag, eller har en bakgrund som speditör, logistiker eller handläggare? Du talar och skriver engelska flytande, samt hanterar olika datasystem utan problem.
Som person så är det fördelaktigt om du är införstådd i de dokument som är involverade i en remburs och har en god administrativ förmåga. Då arbetet kräver hög precision, vill vi att du är strukturerad och noggrann, samt trivs i en roll med högt tempo.
Om anställningen
Du kommer att erbjudas en anställning hos Adecco och arbeta som konsult hos vår kund som är en ledande nordisk finansiell koncern belägen i centrala Göteborg. Uppdraget startar den 9 Januari och beräknas pågå i en månad, men för rätt kandidat finns det chans till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas den 9 januari, men rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och sista ansökningsdag är den 10 December. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anja Wiaderny på 0736-84 71 25.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnja Wiaderny
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3181056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.