Releasy söker Rådgivare till Ellevios kundservice
Releasy Customer Management AB / Kundservicejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Borlänge,
Malung-Sälen,
Gävle,
Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Vill du arbeta för ett av Sveriges ledande elnätsföretag i en roll där du får möjlighet att utvecklas? Tycker du att samhällsutveckling och klimatfrågor är spännande områden? Brinner du dessutom för kundservice och är en naturlig problemlösare? Då har vi det perfekta jobbet för dig!
Snabbfakta
Roll:
Rådgivare inom Kundservice
Stad:
Borlänge
Omfattning:
100%
Publiceringsdatum2021-12-03ErsättningMånadslön enligt kollektivavtal.
Arbetstider:
Måndag-fredag: 08:00-18:00
Arbete på kvällar och helger kan förekomma vid behov.
Startdatum:
2021-12-15
Övrig informationTillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Om rollen & arbetsuppgifter
I rollen som Rådgivare på Ellevios kundservice erbjuds du en unik chans att arbeta för ett väletablerat företag i en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Ellevios Rådgivare hjälper kunderna med allt från enklare ärenden till mer avancerad rådgivning.
Primärt kommer du att hantera olika kundärenden via telefon, chatt, mejl och sociala medier. Du behöver vara lyhörd för kundens behov och aktivt arbeta för att ge bästa tänkbara service till varje kund. Du hanterar inkommande ärenden effektivt och metodiskt för att ge kunden snabbast tänkbara hjälp och service. Du arbetar aktivt med att ge professionell och snabb service där du alltid ger det lilla extra i kundbemötandet och vill leverera en kundupplevelse i världsklass!
Rollen kräver god datorvana och att du har lätt för att lära dig nya system. Om du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke eller försäljning är det meriterande. Har du dessutom studerat ellära eller på annat sätt har erfarenhet av tekniska installationer är det en fördel, men inget krav.
Vi söker dig som är
• Ansvarsfull, pålitlig och har en hög arbetsmoral.
•
•
• Driven, självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål.
•
•
• Intresserad av serviceyrket och har ett stort teknikintresse.
•
•
• Kommunikativ och kan kommunicera på ett professionellt sätt, i tal och skrift på både svenska och engelska.
•
•
• Lösningsorienterad, positiv och en naturlig problemlösare.
•
•
• Snabblärd, stresstålig och trivs i en i föränderlig miljö med högt tempo.
•
•
• Ödmjuk och mån om att ge varje kund bästa upplevelse och service.
Hos oss erbjuds du
Utvecklingsmöjligheter
Vi söker långsiktiga medarbetare som vill utvecklas hos oss. Vi ser till att du får den utbildning som krävs och att du har rätt förutsättningar och kompetens för ditt uppdrag.
Vi erbjuder kompetens- och utvecklingsmöjligheter genom våra interna utbildningar och vår Karriärtrappa. Via Karriärtrappan vill vi belöna våra medarbetare och ju högre upp i trappan du kommer desto fler förmåner får du. Dessutom ser vi till att coacha dig och ge dig kontinuerlig feedback för att se till att du vidareutvecklas inom rollen och bolaget.
Så ansöker duÄr du den vi söker? Sök rollen idag!
Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i urvalsprocessen. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt personnummer. Om du blir aktuell för att gå vidare i processen kommer du även att få göra ett kortare arbetspsykologiskt test. Det gör vi för att vi vet att denna metod gör urvalsprocesser mer träffsäkra och rättvisare för de som söker den utlysta tjänsten. Alla sökanden bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att alla behandlas lika.
Vid frågor kring tjänsten kan du kontakta:
Johanna Davidsson Drakou,
johanna.davidsson.drakou@releasy.seChristina Boge,
christina.boge@releasy.se Varmt välkommen med din ansökan!
Om Ellevio
Med nära en miljon kunder är Ellevio ett av Sveriges största elnätsföretag. Tillsammans med kunderna tar Ellevio en aktiv roll i resan mot ett fossilfritt samhälle. Elnätet är ryggraden som kopplar ihop producenter och konsumenter av el, som möjliggör mer förnybar elproduktion, elektrifiering av transporter och industri och som skapar förutsättningar för nya klimatsmarta tjänster för kunderna.
Ellevio har drygt 500 anställda och sysselsätter totalt 3 000 personer runt om i landet. Bolaget ägs av pensionsförvaltarna Folksam, Första AP-fonden, Tredje AP-fonden och OMERS Infrastructure. Läs mer på ellevio.se
Om företagetReleasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har ca 1300 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagReleasy Customer Management AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)
Arbetsplats Releasy
Jobbnummer 6149999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.