Relationsskapande innesäljare till ett internationellt bolag

Help at work / Säljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Sollentuna, Upplands Väsby, Täby, Sundbyberg, Solna eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-05-16

Om företaget
Help at Work är bemannings- och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Vår kund är ett expansivt internationellt bolag vilket är världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vår kund har huvudkontor i USA och arbetar utifrån en affärsidè om att förenkla posthantering med hjälp av frankeringsmaskiner, vidare omsätter de ca 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. Hos vår kund råder det en stark säljkultur med stor fokus på prestation och mål.

Arbetsuppgifter
Help at Work söker nu för vår kunds räkning en relationsskapande innesäljare till huvudkontoret i Sverige vilket ligger beläget strax norr om Stockholm där det finns goda kommunikationsmöjligheter från Stockholms central. Du kommer att arbeta på vår kunds tele-säljavdelning för att framförallt hantera försäljningen av frankeringslösningar och efterbehandlingsprodukter som kan förenkla post- och dokumenthanteringen mot befintliga kunder, vilket innebär att du kommer att arbeta mycket med merförsäljning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är vardagar mellan 08.00 och 16.30. Du erbjuds en månadsvis grundlön plus ett mycket fördelaktigt provisionssystem, friskvårdsbidrag och utbildning inom vår kunds säljakademi.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Kundbearbetning utifrån CRM systemet Ceasar
• Individuellt budgetansvar
• Driva och utveckla sin egen run rate
• Ta fram din egen dagsplanering och arbetsplan
• Lägga upp ordrar enligt säljprocessen
• Nå upp till de aktivitetskrav och kundbearbetning som gäller på företaget samt rapportera enligt de regler som gäller dags- och veckorapport
• Följa samt bidra till företagets miljö och kvalitetspolicy
• Mötesnärvaro 08.00 varje dag samt 16.00 på fredagar

Profil
Vi söker dig som:
• Har minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet
• Har goda kunskaper inom Ceasar och Officepaketet
• Uttrycker dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska
Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av telefonförsäljning samt bör du trivas mycket bra med att ha telefonen som ditt arbetsverktyg.
Som person är du målinriktad och har ett driv utöver det vanliga, vidare är du förtroendeingivande och har lätt för att skapa goda relationer med befintliga kunder. Det är viktigt att du är social, lösningsinriktad och ambitiös. Om du är rätt person kommer du att kunna tjäna mycket pengar och utveckla din roll på företaget.
Intresserad? Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-16
Ange följande referens när du ansöker: 57
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Julia Hedin, julia.hedin@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
934381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: