Rektor till förskoleområde Slaka/Skeda/Mjärdevi/Vallastaden
Linköpings kommun / Pedagogchefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla pedagogchefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Norrköping,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen
Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen är Linköpings kommuns största förvaltning. Vi ansvarar för utbildning, arbetsmarknad och integration. Vi är totalt drygt 6000 medarbetare som tillsammans drar nytta av varandra. Vi är måna om att våra verksamheter ska genomsyras av både god kvalitet och professionalitet.
Här finns gott om utrymme för att både växa i din yrkesroll och bidra till att Linköping blir en plats där alla trivs. Vill du vara med och ge Linköpings invånare de bästa förutsättningarna för att kunna växa och utveckla sina kunskaper? Då är vi rätt för dig.Om arbetsplatsen
I ett vidsträckt område i både landsbygd och stadsmiljö finner du Skeda, Slaka, Mjärdevi, Vallastadens sju förskolor. Området leds av ett ledningsteam bestående av rektor och två biträdande rektorer. Arbetet i teamet är välfungerande, prestigelöst och positivt. I ledningsgruppen ingår förutom rektor och biträdande rektorer även förste förskollärare, specialpedagog och pedagogista. Biträdande rektorer, pedagogista och specialpedagog har ett nära samarbete med arbetslagen kring olika delar i uppdraget. I området finns även administratör och vaktmästare. Arbetsplatsen är placerad på Plöjaregatan 28 i Lambohov.
Hos oss jobbar vi aktivt med att tänka tillsammans och värnar det kollegiala lärandet. En grund för detta är vår gemensamma verksamhetsidé och värdesättande av ett utforskande arbetssätt. En viktig del i områdets fortbildning är att all pedagogisk personal deltar i nätverk där vi möts kring ett innehåll som vi tillsammans fördjupar oss i.
Varje förskola finns representerad på veckovisa dialogmöten där gemensamma utvecklingsfrågor diskuteras. Våra dialogmöten är ett viktigt forum för att möjliggöra transparens i organisationen.
Publiceringsdatum2021-07-06Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi lägger stor vikt vid kollegialt lärande. Som rektor i förskolan arbetar du strategiskt med utveckling och att leda tillsammans och genom andra. Hos oss får du vara en engagerande ledare som skapar de bästa förutsättningarna för såväl dina medarbetare som för alla barn i Linköpings kommun.
I rollen som rektor har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla verksamheten inom området. Du ansvarar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Du sätter förskolans uppdrag och barnens bästa i fokus och kommunicerar mål och planer med dina medarbetare för att de ska se sin roll och betydelse för helheten.
Som rektor jobbar du nära alla rektorer i förskolan för likvärdig kvalitet för förskolebarnen inom Linköpings kommun. Du ingår i förskolans ledningsgrupp och kommer att arbeta tillsammans med 9 drivna och utvecklingsinriktade kollegor under ledning av verksamhetsområdeschef.
Inom Linköpings kommuns förskolor och grundskolor har vi ett gemensamt skolutvecklingsarbete, "Skolutveckling från mitten", där du tillsammans med din ledningsgrupp kommer att möta andra ledningsgrupper i syfte att nå högre måluppfyllelse för varje barn och elev.
Linköpings kommun tillämpar chefsförordnanden vilket innebär att tjänsten är en tillsvidareanställning inom grundprofessionen (som medarbetare) med ett tidsbegränsat förordnande under tre år som chef
KvalifikationerFör denna tjänst krävs högskoleexamen med pedagogisk inriktning, meriterande är om du har pågående eller genomfört rektorsprogram. Du har chefserfarenhet inom pedagogisk verksamhet. Vi vill även att du har erfarenhet från förskola och arbetat med systematiskt kvalitetsarbete.
Du har god kunskap om förskolans styrdokument och pedagogiska uppdrag. För denna tjänst krävs B-körkort. God svenska i tal och skrift är ett krav, då arbetet kräver detta.
Du är trygg i ditt ledarskap och förser andra med ansvar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du skapar engagemang och energi hos din personal och ansvarar för att det finns en samsyn kring verksamheten. I arbetet behöver du kunna analysera situationer och lösa problem som uppstår, och våga stå för vad som är sagt. Som person är du trygg i dig själv och skiljer på det personliga och professionella samt har en realistisk tro på din egen förmåga. För att utveckla verksamheten kommer du ofta med nya idéer och angreppssätt som du omsätter i praktiken.
Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: 7354
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLinköpings kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linköpings kommun (org.nr 212000-0449),
http://www.linkoping.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5849664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.