Rekryteringsträff- dansktalade helpdesktekniker

IT-Resurs AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IT-Resurs AB i Stockholm, Lidingö, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff !
NÄR: torsdagen den 26:e augusti kl 13.30-14.15 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Som konsult på IT-Resurs får du unika möjligheter att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med många utvecklande uppdrag. Väljer du att satsa några år som konsult hos oss lovar vi dig utmanade och spännande yrkesår.
IT-Resurs AB är ett bemanningsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning, konsultförmedling och personalomställning inom IT.
Vi söker en helpdeskspecialist till en av våra kunder i Stockholm. Du behöver ha ett till två års arbetslivserfarenhet inom helpdesk/helprunners. Arbetet inom helpdesk innebär främst support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer att ingå i ett ungt energiskt team ute hos en av våra kunder.
Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att svara på inkommande samtal, ta emot felanmälan och beställningar från kunden. Vidare kommer du att arbeta med felsökning både på hård- och mjukvara, samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystem. Prioritera ärenden och skicka vidare till rätt 2:nd line instans om man inte löser det. Supporten kommer att förekomma både på Svenska, Engelska och Danska.
Arbetstiderna är 07:00-18:00 och man hjälps åt att bemanna i helpdesken.
Vi ser gärna att du är tekniskt intresserad och ha 1-2 års erfarenhet av helpdesk och vi vill att du har goda allmänna kunskaper i:
Windows 2000/XP
Office 2000/XP/2003
Outlook
Active Directory
Internet Explorer
Hårdvara (God allmän kunskap)
Bärbart och stationärt och skrivarhantering
Engelska i tal och skrift
Danska i tal och skrift
Vana av helpdeskarbete och att lösa ärenden remote.
För att bli framgångsrik inom helpdesk är du social, pedagogisk och framåt och tycker att det är roligt att hjälpa användare per telefon. Vi tror att du har någon teknisk utbildning och en vilja att arbeta som helpdesktekniker ett par år framöver. Du behöver ha en hög servicekänsla.
Du bör vara stresstålig, flexibel, ordningsam, kunna arbeta i team och ha en hög servicekänsla. Du bör kunna tala, skriva, läsa och förstå Danska och Engelska obehindrat.
Vill du bli en av oss?
Kom då till vår rekryteringsträff den 26 augusti.

Publiceringsdatum
2010-08-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@itresurs.se

Företag
IT-Resurs AB

Adress
IT-Resurs AB
Box 6017
10231 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vegagatan 14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55535000

Jobbnummer
710798

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IT-Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-Resurs AB: