"Rekryteringsträff" Vi söker Helpdesktekniker!
Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Välkommen att söka tjänsterna vid arbetsförmedlingen Rinkeby-Kistas rekryteringsträff.
Tid: Onsdagen den 15 maj, drop-in mellan kl. 09.30-10.30.
Var: Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista, T-bana Kista C.
Ta med dig flera exemplar av ditt CV och förbered dig på kortare intervjuer.
Publiceringsdatum2013-05-06Beskrivning av verksamhetenWise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer på:
www.wiseit.se.Wise IT - Rätt människor inom IT
Dina arbetsuppgifterÄr du en stjärna på support? Är du social och trivs med kontakten med människor? Vill du jobba i ett härligt gäng av andra grymma helpdesktekniker? Då är det dig vi söker!
Vår kund sitter i fina lokaler nära vattnet i Stockholm och söker nu en helpdesktekniker till deras servicedesk. Företaget supporterar större företag och du som helpdesktekniker kommer att ingå i ett mindre team som har ansvar för ett företag eller en kund. Du kommer att ha första kontakt med kunden och förväntas lösa 80 % av de inkommande ärendena. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att ta emot probleminformation, utvärdera och komplettera informationen i dialog med kunder samt skapa och kommunicera din tekniska lösning både till kunder och till tekniker.
Många av våra konsulter jobbar redan hos denna kund och beskriver det som en trivsam och utvecklande arbetsplats. För rätt person finns det goda möjligheter till fast anställning.
Utbildning och erfarenhetVi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet från IT-yrket och jobbat i en telefonsupport tidigare
• Erfarenhet från ett eller flera ärendehanteringssystem
• Vana av arbete i Windows-miljö , Active Directory, Exchange samt Outlook.
Meriterande är även om du jobbat med felsökning och problemhantering samt har erfarenhet av att jobba med ITIL-processer. För denna tjänst är det av stor vikt att du som person är stresstålig och strukturerad. Det är viktigt att du är social och trivs med att ha nära kundkontakter då detta är en central del av arbetet. Du är även tålmodig och har en pedagogisk ådra för att kunna hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeOmgående!
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagWise IT AB
AdressWise IT AB
Box 6017
10231 STOCKHOLM
KontorsadressVegagatan 14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08
Jobbnummer 1543734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.