Rekryteringsträff Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Student Consulting / Väktarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla väktarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Student Consulting i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Välkomna till Rekryteringsmässa på Arbetsförmedlingen City
Datum: torsdag 7 september
Tid: Kl. 10:00
Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm, T-bana Hötorget.
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra sökes för heltidsarbete!
Är du en lösningsorienterad ekonom med känsla för service? Vill du arbeta som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra? Då har vi tjänsten för dig!
Vår kund är ett av Sveriges mest kompletta byggvaruhus, företaget öppnade sitt första varuhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus runt om i landet. Idag är de cirka 900 medarbetare i Sverige, men företaget har även verksamhet i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland. Just nu söker StudentConsulting en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund i Kista.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra teamet som arbetar med leverantörsreskontraprocessen och hantera omkostnadsflödet. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden ser ut som följande:
• Fakturamottagning och utredningar
• Hantera fakturaflöden, både i workflow samt manuellt
• Kontering och kontroll av omkostnadsfakturor
• Påminnelsehantering/inkassohantering
• Underhåll masterdata leverantörer
• Bokslutsarbete
• Utveckla och förbättra rutiner
I dina roll kommer du ha ett nära samarbete med kollegor och varuhusens ledningsgrupp samt kontakt med leverantörer.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid vilket innebär att du är anställd hos oss på StudentConsulting men arbetar ute hos kund vars kontor är beläget i Kista. Uppdraget startar omgående och löper på tillsvidare. Företaget tillämpar vanliga kontorstider. Introduktion sker i samband med uppstart.
Din profil
Vi söker dig som har minst en gymnasial utbildning inom ekonomi, gärna eftergymnasiala studier från universitet/högskola. Alternativt att du har arbetslivserfarenhet från en liknande roll på en ekonomiavdelning. Vi ser att du har goda kunskaper inom Officepaketet, främst Excel. Du har även kunskaper i SAP och förstår omkostnadsflödet. Som person är du lösningsorienterad, ansvarstagande och serviceinriktad. Vi ser också att du är stresstålig och tycker om att arbeta effektivt. För att passa i tjänsten ser vi även att du är noggrann och strukturerad. Viktigt för tjänsten är att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom detaljhandeln. Låter detta som en roll för dig? sök idag!
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport.
Publiceringsdatum2017-08-25Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagStudent Consulting
AdressStudent Consulting
11346 STOCKHOLM
KontorsadressSveavägen 168, 113 46 Stockholm
Jobbnummer 3662085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.