Rekryteringsträff/Ekonomi och administration
Student Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Student Consulting AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Välkommen till rekryteringsträff med Student Consulting på AF Solna fredagen den 11/1 kl 10,30
Observera att träffen börjar kl 10,30 med en gemensam information om företaget och tjänsterna.
• Erfaren redovisningsekonom sökes till stort bolag inom dagligvaruhandeln med placering i Solna!
Tjänsten innebär att kartlägga en applikation där det går avräkningar mot banker genom att vara en pool för diverse försystem. Du behöver kartlägga för att veta hur den fungerar i form av masterdata, korrigeringar för förändringar osv. Mycket handlar om att få förståelse för lösningen och att dokumentera. Du kommer även se över förbättringsmöjligheter samt göra en smart plan över vem som ska ansvara för vad. Men också vad som krävs för resurser och hur man bygger back-up
Vi söker dig som har:
• vana att driva projekt
• mycket goda redovisningskunskaper från redovisningsnivå och goda kunskaper om lagar och regler *Stor förståelse/kunskap om olika applikationer och IT
• goda språkkunskaper i både svenska och engelska
• vana att arbeta självständigt
• social, trevlig och duktig på att bygga nätverk och ta reda på kontaktvägar
Tjänsten är på heltid med start 1 mars 2013.
• Ekonomiassistent till Back Office sökes!
Är du driven administratör med brinnande intresse för ekonomi?
Just nu söker Professional Consulting en driven ekonomiadministratör till ett stort internationellt bolag. Du kommer att arbeta på avdelningen för Treasurys Back Office & Payments med fakturering och finansiella leasingbetalningar. Du kommer att tillsammans med en kollega att lägga upp planering för transaktioner och godkännande av affärer. Du kommer att arbeta med den dagliga prognoshanteringen och en stor del av arbetet är på engelska.
Tjänsten är på heltid under 3 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten startar senast den 18 januari. Arbetstiderna är förlagda måndag- fredag kl. 08.00-17.00. Du kommer att vara anställd av Professional Consulting men uthyrd till kund i Märsta.
Vi ser gärna att du har läst ekonomi på gymnasiet alternativt någon kurs i företagsekonomi eller liknande, stort intresse för ekonomi, gärna att du har erfarenhet av arbete inom bank. En stor del av arbetet är på engelska vilket kräver mycket goda språkkunskaper. Vi ser gärna att du som söker är:-Stresstålig-Positiv-Noggrann Vidare ser vi att du är flexibel och van vid att ha många bollar i luften.
• Säljkoordinerande administratör sökes.
Vår kund hjälper kommuner att hitta lediga vårdplatser till klienter. Bolaget som är rikstäckande söker en säljande administratör till deras kundvårdsavdelning.
Tjänsten är uppdelad i kundvårdsbearbetning och administration. Dina främsta arbetsuppgifter är:
• Ringa klienter och vårdplatser för att hitta matchande boende
• Förmedla och koordinera boende och Administration.
Heltid tillsvidare med tillträde omgående.
Vi söker dig med gymnasieutbildning och som talar och skriver svenska. Tidigare erfarenhet från servicebranschen är ett krav men i övrigt är personliga egenskaper viktigare än tidigare meriter.
Vi söker även kandiater för många andra tjänster inom flera yrkesområden tex kundtjänst, finans, sälj och liknande.
Publiceringsdatum2013-01-08Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid/Deltid
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu söker jobben genom att besöka AF Solna på angiven tid.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktAF Solna Pelle Boström, tel: 010-486 16 46
pelle.bostrom@arbetsformedlingen.seFöretagStudent Consulting AB
AdressStudent Consulting AB
11346 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 00
E-postadress:
info@studentconsulting.se Jobbnummer 1431621
Observera att sista ansökningsdag har passerat.