Rekryteringsspecialist till Svenska kraftnät

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Svenska kraftnät är inne i en expansiv period där vi förstärker och bygger ut stamnätet för el. Vi söker nu en skicklig rekryterare som vill delta i jakten på nya medarbetare samt driva utvecklingen av vårt arbete med rekrytering och employer branding. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg och är ett föräldravikariat på cirka 10 månader.

Du kommer att tillhöra enheten HR som består av 9 medarbetare och ansvarar för HR- och lönefrågor på Svenska kraftnät.

Publiceringsdatum
2018-05-31

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att stödja organisationens chefer i rekryteringsprocessen. Vi är i behov av att främst rekrytera ingenjörer och IT-specialister, men även medarbetare med mer administrativa uppgifter.

Arbetet innebär att delta i hela processen från att upprätta kravprofiler och annonser till att genomföra djupintervjuer, arbetspsykologiska tester och ta referenser. Du kommer också att få ansvar för att utveckla rutiner och arbetssätt gäl-lande rekryteringsprocessen och kommunikationen kring denna. Administration kopplad till rekryteringsområdet ingår också.

Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är att planera introduktionsdagar för nya medarbetare och utveckla Svenska kraftnäts introduktionsprocess. En annan del är att ansvara för employer branding-arbetet på Svenska kraftnät. I detta ingår kontakter med högskolor, universitet och deras studenter samt att planera och delta i arbetsmarknadsdagar.
Du är en i teamet på enheten och arbetet kan också innebära att stötta HR-specialister i andra generella HR-frågor.

Utvecklingsmöjligheter
Du får ta ett stort eget ansvar i rollen som rekryteringsspecialist och du får möjlighet att utvecklas inom flera andra områden inom HR. Dessutom blir du en del i ett stort förändringsarbete som sker internt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande.
Du har stor erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser från början till slut och du tycker också om att ha ansvar för administration och planering av rekryterings- och employer branding-aktiviteter.

Har du erfarenhet av att rekrytera ingenjörer, projektledare och/eller inom IT-området är det meriterande. Vi ser även positivt på erfarenhet från brett HR-arbete i en konsultativ roll. Om du har erfarenhet av HR-statistik och är en van användare av Excel ser vi det som en fördel men det är inget krav.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som vår rekryteringsspecialist är du strukturerad och effektiv och trivs med ett högt tempo i en organisation i utveckling och förändring. Du tar egna initiativ, anpassar dig efter ändrade omständigheter och behåller ditt lugn och din stabilitet även när det blir stressigt.

Du har ett utåtriktat sätt och lätt för att skapa och behålla kontakter. Som person är du trygg och har självinsikt. Slutligen är du kommunikativ och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Jessica Levander tel. nr. 010- 475 86 93 alternativt HR-specialist Josefine Elinder, tel. nr 010-475 86 38. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 14 juni 2018. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.


Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är snart 650 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.

Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på www.svk.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1, Sundbyberg

Jobbnummer
4178963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: