Rekryteringsspecialist till nystartad enhet!

Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Sektorn leds av en sektorchef som tillika är kommundirektör. Det finns cirka 90 medarbetare i sektorn.

Rekryteringsenheten är ett nystartat pilotprojekt som syftar till att ge underlag inför beslut om att bilda en kommunövergripande rekryteringsenhet. Under piloten beräknas enheten genomföra ca 200 rekryteringar inom Skövde kommun. Blir rekryteringsenheten en permanent del av Skövde kommuns organisation kommer den ansvara för att stötta samtliga chefer inom kommunen i rekryteringsarbete. Enheten kommer också delta vid marknadsföringsaktiviteter såsom mässor och arbetsmarknadsdagar.

I nuläget är vi två medarbetare på enheten och söker nu en kollega, vi hoppas att du vill bli en av oss!


Publiceringsdatum
2018-03-12

Arbetsuppgifter
Som rekryteringsspecialist ansvarar du för att rekryteringsprocessen fungerar från start till slut. Tjänsten innebär att planera, strukturera och genomföra rekryteringsarbetet. Du kommer att skapa annonser, genomföra urval, intervjuer och annan administrativ handläggning gällande rekryteringsarbetet. I stora delar kommer du arbeta självständigt men tjänsten innefattar också nära kontakt med rekryterande chef och ansvariga HR partners inom verksamheten.

Du kommer att vara en viktig del i att kvalitetssäkra arbetsrättsliga processer inom kommunen tillsammans med HR exempelvis företrädesrätt och omplaceringsutredningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är personalvetare eller har en liknande kandidatexamen inom HR alternativt en utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vidare ser vi att du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet, helst inom områdena HR, rekrytering eller bemanning. Denna erfarenhet har gjort att du har god förmåga att stötta och coacha de kunder du kommer att ha i din roll hos oss.

Meriterande, men inget krav är tidigare erfarenhet av att arbeta med; kompetensbaserad rekrytering, och/eller certifiering inom personlighetstestning.

Dina personliga egenskaper och förmågor är:
• God samarbetsförmåga
• Hög självständighet/självgående
• Hög kreativitet
• Hög integritet
• Uthållighet
• Serviceinriktad

För att lyckas i denna roll är en god analytisk förmåga en förutsättning.

ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. Rekryteringsenheten drivs som ett pilotprojekt, om beslut av införande fattas finns förutsättningar för tillsvidareanställning. , upphör: 2019-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: A763193
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olle Bergman 0500-49 82 84
Edith Garö 0500-498512
Therese Landelius 0500-498243

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
4015678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för arbetsgivarfrågor: