Rekryteringssamordnare
Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunledningskontoret, Kristianstads kommun i Kristianstad KLK:2010:3
Kommunledningskontoret, Personal & arbetsmiljö
Kommunledningskontoret skall utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven. Förvaltningens insatser ska bidra till en positiv utveckling av Kristianstads kommun. Villkor och förutsättningar för boende, arbete, företagande, studier och besökande i kommunen ska ständigt förbättras.
Kontoret har en ledande och samordnande roll i förhållande till kommunens förvaltningar i övrigt. Kommunledningskontoret svarar för att underlag tas fram för kommunstyrelsens beslut, verkställer fattade beslut och ser till att besluten följs upp.
Avdelningen för Personal & arbetsmiljö är kommunens centrala arbetsgivarorgan. Vår uppgift är att trygga kommunens personalförsörjning genom att tillvarata och utveckla våra personalresurser. Vi samverkar med övriga förvaltningar och med våra arbetstagarorganisationer. Personal & arbetsmiljö har övergripande uppgifter inom hela det personaladministrativa området och kommunens inbyggda företagshälsovård tillhör också avdelningen. Inom Personal & arbetsmiljö finns det fyra strategiska ansvarsområden och en operativ enhet.
• Lönebildning och avtal
• Arbetsrätt
• Personalpolitik
• Kompetensutveckling och likabehandlingsfrågor
• Personalsystemenhet
Publiceringsdatum2010-03-09Dina arbetsuppgifterVi håller på att utveckla och införa en samordnad rekryteringsmodul för all rekrytering i kommunen och söker en rekryteringssamordnare till avdelningen för Personal & arbetsmiljö. Rekryteringssamordnaren kommer främst att vara ansvarig för kommunens stödsystem inom HR-området rekrytering och i andra hand inom kompetensområdet.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
• Konsultativt arbete gentemot arbetsledare, chefer och rekryteringshandläggare i kommunens förvaltningar.
• Vara systemansvarig för kommunens rekryteringsmodul.
• Vara rekryteringssamordnare för vissa förvaltningar inom kommunen.
• Genomföra utbildningar och lämna support inom rekryteringsområdet till arbetsledare, chefer och rekryteringshandläggare.
• Stödja kommunens övergripande arbete med verktyget för kompetenskartläggning.
Kvalifikation
Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalområdet och några års erfarenhet av att arbeta inom personalområdet. Har du utbildning eller erfarenhet inom rekryteringsområdet är detta meriterande. Erfarenhet av att arbeta inom en politisk styrd organisation är önskvärt. Vi vill att du har god kännedom om avtal inom offentlig sektor och flerårig erfarenhet av att arbeta i IT-baserat personaladministrativt stöd. Vi förutsätter att du har god serviceförmåga och samarbetsförmåga och har ett flexibelt och noggrant arbetssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Anställningsvillkor
Anställningen tillsätts under förutsättning att tjänsteunderlaget inte förändras och att tjänsten inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd eller företrädesberättigad personal.
För mer information, ta kontakt med
Rülf Leif Arbetsgivarrepresentant 044-135391
Bengtsson Stefan Anställande Chef 044-13 54 36
Johnsson Kenneth Facklig Representant SKTF 044-13 53 93
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med rekryteringsenheten,
rekrytering@kristianstad.se eller ring 044-13 23 20.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeI april el enl ök.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-28
FöretagKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
AdressKommunledningskontoret, Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
KontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 603327
Observera att sista ansökningsdag har passerat.