"rekryteringsmässan"Servicedesktekniker

Peak IT AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Peak IT AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Norrtälje, Nacka eller i hela Sverige

Välkommen att söka tjänsterna vid vår rekryteringsmässan!

Tid: Onsdagen den 5 sep kl 13.30-14.30 (drop-in).

VAR: Kista Science Tower, Färögatan 33 (T-bana: Kista).

Ta med dig flera kopior på dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare intervju.

Publiceringsdatum
2012-08-22

Beskrivning av verksamheten
PEAK-IT är ett IT-bemanningsföretag med över 200 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår personal specialiserar sig på drift och support av IT-infrastruktur, mjukvaruutveckling, konsulting och projektledning.

På PEAK-IT får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.

Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Dina arbetsuppgifter
I och med att vi ständigt får nya förfrågningar från våra kunder, söker vi nu ett antal erfarna servicedesktekniker till spännande och utvecklande jobb i Stockholmsområdet. Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då tycker vi definitivt att du ska läsa resten av denna platsannons.

Utbildning och erfarenhet
Du som söker har arbetat i en servicedesk tidigare, antingen med first eller second line support. Vi ser att du har erfarenhet av Windows, Officepaketet, Active Directory samt något ärendehanteringssystem. Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt, via remote desktop eller på plats. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på servicemedvetenhet för att ta till sig användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Som servicedeskmedarbetare kommer du att vara anställd av PEAK-IT men arbetet kommer att vara förlagt ute hos någon av våra kunder runt om i Stockholm.

Som konsult hos PEAK-IT är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en PEAK:are är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Peak IT AB

Adress
Peak IT AB
Parkvägen 2 A
16935 SOLNA

Kontorsadress
Parkvägen 2 A

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08

Jobbnummer
1320169

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Peak IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Peak IT AB: