Rekryteringskonsult till välkänt företag

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-21

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en rekryteringskonsult som kommer att genomföra hela rekryteringsprocesser från start till slut. Från en behovsanalys som leder till en kravprofil, ta fram och genomföra en tidsplan samt följa upp den. Kandidatsökningar genom olika medier och eventuellt egna kontakter. Genomföra första urval, telefonintervjuer, intervjuer och tester, Vidare följer kandidatpresentation, referenstagning, avslut samt uppföljning. Du kommer att tillsätta tjänster inom allt ifrån tekniska profiler till administrativa tjänster samt upp till chefsnivå. Utöver detta tillkommer administrativt arbete.

Du kommer att vara anställd hos oss på Magna och arbeta som konsult ute hos vår kund.

Omfattning: heltid, 40 tim/vecka.
Tillträde: Omgående. Uppdraget kommer att pågå t o m mars 2017.
Vissa arbetsresor inom Sverige kommer att förekomma.

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Profil
Vi söker dig som har cirka 2 års erfarenhet av att arbeta inom rekrytering/HR. Från detta har du god intervjuvana samt kan kommunicera bra. Vidare ska du vara en teamplayer som sprider mycket energi. Noggrannhet och struktur ser vi som en självklarhet och att ta egna initiativ är något du är van vid. Vi ser dig som en lösningsorienterad person som är duktig på administration. Vi ser helst att du har en examen inom HR/personal, men det kan uppvägas av erfarenhet.

Du ska trivas att ha löpande kontakt med kunder och kandidater, både via mail och telefon, därför bör du ha efarenhet av att jobba i Word, Excel och Outlook.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till louisa.bjorklund@magna.se.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-05
Ange följande referens när du ansöker: 7248
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund louisa.bjorklund@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3228134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: