Rekryteringskonsult till Salesgroup

Salesgroup Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salesgroup Stockholm AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Eskilstuna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-02

Om företaget
Vi på Salesgroup är specialiserade på att rekrytera säljare och ledare inom alla nivåer till IT-branschen. Våra kunder väljer oss för vår kompetens, leveransförmåga, starka nätverk samt för vårt personliga ansvar genom hela processen. Vi som arbetar på Salesgroup har lång erfarenhet av rekrytering, försäljning och av IT-branschen.

Salesgroup har på kort tid blivit en välkänd aktör inom vår bransch med många goda kundreferenser och samarbeten. Våra affärsrelationer inom IT-branschen sträcker sig över hela Norden med fokus på Sverige.

Det råder stor efterfrågan på våra tjänster och vi behöver därför ytterligare stärka vårt leveransteam med en erfaren rekryterare med hög IT-kompetens.

Om rollen:
I ditt arbete ansvarar du för att driva flera rekryteringsprocesser parallellt. Exempel på uppdrag som du kommer att få arbeta med är bland annat Account Managers, försäljnings- och konsultchefer, specialistsäljare, innesäljare och pre-sales.

Du kommer självständigt att ansvara för hela rekryteringsprocessen från att ta kravprofil till uppföljning av rekryterade kandidater i de uppdrag du arbetar med. I arbetet ingår också att arbeta tillsammans med kundansvariga inom Salesgroup, delta i kundmöten och hålla en löpande kunddialog.

På Salesgroup arbetar vi uteslutande med search i våra rekryteringsprocesser. I vårt arbete agerar vi ofta som rådgivare och experter både mot kandidat och kund.

Krav på person:
Vi söker dig med minst tre års erfarenhet av rekrytering inom IT-branschen. Du är van vid att arbeta med search och arbetar proaktivt i ditt rekryteringsarbete.

Du har erfarenhet av att arbeta med personer i ledande befattning både på kund- och kandidatsidan och har ett välutvecklat kontaktnät. Självklart hanterar du både kund- och kandidatkontakt på ett relationsbyggande och professionellt sätt. Du är förtroendeingivande, karriärorienterad och arbetar lösningsinriktat.

Grundläggande krav för tjänsten är att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, (svenska och engelska), har god administrativ förmåga och eftergymnasial utbildning.

Vi ser en långsiktighet i denna tjänst och därför är det viktigt för oss att du är en person som likt oss andra på Salesgroup är prestigelös, dedikerad och professionell.

Erbjudande:
Vi erbjuder möjligheten att arbeta inom ett specialiserat bolag med erfarna och kompetenta kollegor där du får ett stort inflytande och ansvar över ditt arbete. Vi har många återkommande kunder vilket gör att du får möjlighet att lära känna våra kunder och deras försäljningsorganisationer på djupet.

Vårt kontor är centralt beläget vid Tegnérlunden. Du erbjuds en marknadsmässig grundlön samt en prestationsbaserad bonus.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan, vi tillämpar urval löpande. För mer information är du välkommen att ringa oss på 08-26 20 00. Tjänsten är på heltid med tillträde snarast/efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan på vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SALESGROUP STOCKHOLM AB

Adress
SALESGROUP STOCKHOLM AB
Tegnérlunden 6
11359 STOCKHOLM

Kontorsadress
Tegnérlunden 6
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-262000
E-postadress: info@salesgroup.se

Jobbnummer
2507715

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salesgroup Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salesgroup Stockholm AB: