Rekryteringskonsult till Klara Consulting

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-06-15

Om tjänsten
Klara Consulting är framtiden för oss och snart även för dig! Som modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster är vår position på marknaden unik. Bolaget Klara Consulting utgör en stor satsning framåt och är en koncern bestående av före detta MPC Consulting, KlaraPapper och JL Ekonomi. Dessutom ingår bolagen Ekonomiporten, IT-byrån Spree och marknadsföringsbyårn Nitea i koncernen. Dessa bolag har sedan april 2021 gått samman och bildar urstarka KlaraConsulting och vi är idag över 180 personer. Välkommen till oss!

Klara Consulting erbjuder tjänster inom främst redovisning och lön men även inom IT, marknadsföring och såklart rekrytering, bemanning och interimsuppdrag. Sedan september 2020 har Affärsområde Rekrytering etablerat sig som en stark och stabil partner med att hjälpa organisationer att rekrytera och bemanna med ekonomer, controllers, ekonomichefer, lönespecialister och systemspecialister. Hit söker vi nu en Junior rekryteringskonsult som ska bära ansvaret för att leverera bästa kvalitet och service i rekryteringsprocesser gentemot kund men också internt till koncernen.

Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Du kommer bli en del av ett litet team som växer och du får en nyckelroll. Vi sitter centralt i Stockholm, har goda förmåner och gör trevliga saker tillsammans så som AW:s, festligheter och kickoffs. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som rekryteringskonsult - det vill du inte missa!

Dina arbetsuppgifter
Som Junior rekryteringskonsult är ditt primära uppdrag att ansvara för helheten i rekryteringsprocessen och leverera kvalitet och service av högsta klass till såväl kandidat som kund. Du hanterar rekryteringar till både extern kund och internt till koncernen. Vidare arbetar du med att förvalta och utveckla rekryteringsprocessen - du kommer bli experten! Utöver det ser du till att underhålla och utvidga vårt omfattande kandidatnätverk. Uppdragen inkommer från säljaktiviteter eller från intresseanmälningar men det är mer än välkommet att du får in egna kunder.

Du kommer till exempel att:

• Ansvara för rekryteringsprocessen från start till mål inklusive bland annat:
• Kravprofilsmöte, annonsskrivning, intervjuer, referenstagning, uppföljning, konsultvård etc
• Ha löpande kontakt med kund och informera om status i processen, arbeta med löpande uppföljning, erbjuda bästa kundservice och skapa långsiktiga relationer och vidga affären
• Ansvara för att kandidatkontakt och återkoppling håller högsta nivå samt underhålla och utvidga vårt befintliga nätverk
• Searcha efter efterfrågade kandidatprofiler på Linkedin och i andra nätverk
• Arbeta i nära kontakt med säljare och affärsområdeschef för att säkerställa kvalitet och bästa service
• Hela tiden förbättra och utveckla rekryteringsprocessen
• Vara öppen för inkommande behov, vara aktiv på sociala medier och själv bidra till inkommande affärer

Bakgrund:

Vi söker dig som:

• Har cirka 1-2 års erfarenhet från en serviceroll innehållande kundkontakt
• Har en eftergymnasial utbildning inom HR, Personal, Beteendevetenskap, sälj eller motsvarande
• Är en utåtriktad och relationsbyggande person
• Talar och skriver svenska flytande och engelska på en mycket god nivå

Det är meriterande om du:

• Har ett intresse för och kunskap inom företagsekonomi
• Har arbetat med rekrytering och bemanning tidigare

Som person är du:

• Ansvarstagande, relationsskapande, resultatinriktad och strukturerad.

Praktisk information:

Start: September 2022

Omfattning: Heltid

Lön: Fast enligt överenskommelse

Placering: Stockholm

Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta ulf.appelgren@klaraconsulting.se

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval.

Om företaget
Klara Consulting är framtidens helhetspartner inom ekonomi. Här jobbar 180 personer varje dag med att erbjuda marknadens bästa lösningar för bland annat redovisning, lön och rekrytering. Koncernen är nybildad och under såväl uppbyggnad som tillväxt. Här är ingen dag den andra lik och sky is the limit! Häng med på resan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med provanställning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Kontakt
Ulf Appelgren
ulf.appelgren@klarapapper.se

Jobbnummer
6747278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: