Rekryteringskonsult till bolag inom infrastruktur

Poolia Office Professionals AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation

Poolia söker för kunds räkning en självständig, strukturerad och kommunikativ rekryterare till stort bolag inom infrastruktur.

Har du minst 5 års erfarenhet av rekrytering och goda kunskaper inom kompetensbaserad rekrytering kan du vara den vi söker!

Du kommer arbeta heltid som konsult eller underkonsult via Poolia under 9 månader och tjänsten tillträdes omgående. Företaget sitter i fräscha lokaler på Kungsholmen.

Publiceringsdatum
2016-04-29

Dina arbetsuppgifter
Som rekryterare kommer du arbetade med att hitta de bästa kandidaterna. Många av profilerna du kommer hjälpa till att rekrytera är seniora. Bakgrunden på dessa profilen är ofta tekniktung. Du kommer arbeta självständigt och använda dig av olika nätverk för att hitta kandidaterna vilket innefattar både interna databaser, och externa. Du har tidigare arbetat med kompetensbaserad rekrytering. I rollen förvänas du kunna driva en hel rekryteringsprocess självständigt. Allt från att göra behovsanalys till slutgiltig tillsättning och uppföljning.

Utbildning/erfarenhet

För att lyckas i rollen som rekryterare ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med hela rekryteringsprocessen. Vi ser att du tidigare har arbetat med att searcha kandidater i interna och externa nätverk och det är meriterande om du är certifierad i en eller flera test.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att bemöta och prata med människor. Du är strukturerad så du förväntas kunna sköta arbetet självständigt.

Urval och intervju sker löpande, välkommen med din ansökan!

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 42948
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Andersson

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2814659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: