Rekryteringskonsult till Accountor HR services

Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Gävle, Örebro eller i hela Sverige

Vi söker nu en engagerad och självständig rekryteringskonsult. I den här rollen kommer du att vara med på vår spännande tillväxtresa. Du kommer tillsammans med din kollega att fortsätta bygga Accountors rekryterings- och interimsverksamhet. Som rekryteringskonsult hos Accountor kommer du främst arbeta med rekrytering men även med försäljning av HR-tjänster. Du kommer självständigt ansvara för hela rekryteringsprocessen med allt från search av kandidater, intervjuer och kundkontakter.

HR Services på Accountor är ett relativt nytt affärsområde i Sverige, vilket innebär att du kommer ha en stor påverkan på processer och rutiner samt utvecklingen av HR Services. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som självständigt vill driva rekryteringsprocesser och brinner för att skapa och utveckla kundrelationer samt bidra inom verksamhetsutveckling.

Övergripande ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Självständigt ansvara för hela rekryteringsprocessen i de dedikerade uppdragen
• I samarbete med kollegor driva och genomföra säljfrämjande aktiviteter
• Bidra till ökad kännedom om HR Services tjänster inom och utom organisationen
• Relationsbyggande med befintliga kunder, konsulter och kollegor
• Internt samarbete med leveransfunktioner och affärsstöd
• Övriga administrativa arbetsuppgifter som är kopplade till rollen
Om dig
Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och kandidater och får din energi av kontakten med dem. Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi eller försäljning och ser det som starkt meriterande om du har säljerfarenhet och gärna inom rekryterings/ bemanningsbranschen. Det är av vikt att du har en god kommunikativ förmåga och kan tala och skriva obehindrat på svenska och engelska.

Kvalifikationer
• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta självständigt som säljande rekryteringskonsult eller konsultchef
• Ett utbrett nätverk av kunder och kandidater, gärna inom ekonomi/HR
• Någon typ av eftergymnasial utbildning, helst akademisk utbildning
• Goda språkkunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av att rekrytera ekonomer och/eller HR-profiler
• Önskvärt med erfarenhet av olika test-verktyg, gärna Cut-e

Vad erbjuder vi dig?
Du kommer ingå i en internationell koncern där det finns möjlighet att byta erfarenheter med kollegor i våra andra länder. Sen får du såklart bli en del av en familjär arbetsmiljö där vi blandar skratt och effektivt arbete för att leverera det bästa för våra kunder! Vi har flexibla arbetstider, det finns möjlighet att arbeta hemifrån och vi har gemensam frukost på fredagar. Bland annat! Vi tror också på att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv.

Publiceringsdatum
2019-07-23

Så ansöker du
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att få en ny härlig kollega. Vi gör urval och intervjuar löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor vänligen kontakta Katarina Brygiewicz 010-1613875.

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda på nio orter och vi är alla drivna av vår passion för att skapa resultat och strävan efter att nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring deras redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.

Welcome to Accountor - We create flow

Välkommen med din ansökan!



Rekryteringskonsult HR Services

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare, anställning inleds med 6 månaders provanställning

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Brygiewicz

Företag
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Adress
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
4845362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB: