Rekryteringskonsult Bemanningscenter

Skellefteå kommun, socialkontoret / Administratörsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret i Skellefteå

Skellefteå kommuns Bemanningscenter ingår i socialkontorets personalutvecklingsenhet. Bemanningscenter ansvarar för administration av bemanning, rekrytering och personalförmedling. Våra kunder är chefer, medarbetare och brukare inom stöd och service samt äldreomsorgen.

Rekryteringskonsulter rekryterar nya vikarier samt förmedlar och anskaffar personal när vikarie behövs i mer än 14 dagar och upp till sex månader.


Publiceringsdatum
2016-11-01

Arbetsuppgifter
Som rekryteringskonsult har du den första kontakten vid nyrekrytering av vikarier. Du kallar arbetssökande till personlig intervju och tar referenser. Du är ett stöd till verksamheterna vid överbemanning och ansvarar för bevakning av LAS-företräde.

Arbetet sker i nära samarbete med respektive chef och bemanningsadministratör, detta för att kunna matcha verksamhetens behov när det gäller nyrekrytering och inskolning av nya medarbetare. Du har även ett nära samarbete med externa och interna aktörer när det gäller praktiksamordning och personalförsörjning. Arbetet ska präglas av ett professionellt bemötande, respektfull kunddialog samt en positiv inställning till utveckling och förbättring.


Kvalifikationer
Högskoleexamen eller motsvarande som bedöms lämplig för uppdraget, exempelvis beteendevetare, personalvetare eller socionom, samt erfarenhet av arbete som chef.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter eller inom liknande verksamhet, som stöd och service eller äldreomsorg, samt har erfarenhet av kundkontakter.

Du är självgående, strukturerad, lyhörd och kommunikativ samt medverkar aktivt till konstruktiva lösningar. Du vill lära nytt och utvecklas i enlighet med verksamhetens krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du har en god allmän IT-kompetens och körkort.

ÖVRIGT
På socialkontoret är människan i centrum. Vi får dagligen dela glädje och sorg med äldre, personer med funktionsnedsättning, personer med missbruksproblem, barn, ungdomar och deras familjer. Cirka 3 700 anställda inom äldreomsorgen, stöd och service samt individ- och familjeomsorgen ger omvårdnad och trygghet till dem som behöver stöd, råd och hjälp. Med empati, kunskap och engagemang bidrar vi till att skapa ett Skellefteå där alla får plats. Vi är samhällsbyggare och våra ledord är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse. Arbetstid enligt schema.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-20
Ange följande referens när du ansöker: A622240/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Marmdahl 0910-73 50 00

Företag
Skellefteå kommun, socialkontoret

Adress
Skellefteå kommun, socialkontoret
Skellefteå kommun
93185 Skellefteå

Kontorsadress
Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå

Jobbnummer
3134292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, socialkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, socialkontoret: