Rekryteringskonsult
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringskonsult" (publicerad 2023-02-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker nu en HR-partner till ett av Stockholms fastighetsbolag. Vi söker dig som är nyfiken, modig och resultatfokuserad som kan agera rekryteringskonsult under 6-8 månader och stötta upp HR-teamet när en av medarbetarna är på föräldraledighet. Är du personalvetare med 1-3 års erfarenhet av rollen som rekryteringskonsult? Då kan det vara dig vi söker! Välkommen att skicka in din ansökan redan idag.
Publiceringsdatum2022-09-28Om tjänstenHR hos vår Kund arbetar både operativt och strategiskt, och har både ett funktionsansvar och ett verksamhets- och beslutsstödjande uppdrag. Som HR-resurs kommer du rapportera till HR- och Kommunikationsdirektör och ingå i ett team med två HR-partners samt en Lönespecialist.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera och koordinera rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chef
• Bistå chefer i framtagande av kravprofil, rekryteringsannons, val av kanaler samt urval av kandidater
• Koordinera och genomföra intervjuer.
• Referenstagning samt HR-administration i våra system
• Utveckla HR-processerna i linje med ett mer digitalt arbetssätt.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleutbildning så som Personalvetare eller motsvarande.
• 1-3 års erfarenhet av att med goda resultat ha arbetat med rekrytering
• Grundläggande kunskaper i gällande arbetsrätt och tillhörande lagstiftning
• Erfarenhet av samarbete mellan HR och verksamhet, alt kunder och kandidater om erfarenhet från rekryteringsbolag
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att arbeta i rekryteringsverktyg, vi använder oss av Varbi.
Meriterande är om du har:
• Erfarenhet från fastighetsbranschen
För att trivas i rollen tror vi att du har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika uppdrag och är förtroendeingivande i stödet till våra chefer. Du förmår självständigt strukturera, planera och organisera ditt eget arbete och du besitter god samarbetsförmåga. Att skapa och bevara goda relationer är något du trivs med och ditt arbete genomsyras av professionalism och ett trevligt bemötande. Du arbetar med stort driv och ihärdighet för att motivera dig själv och andra och trivs i en prestigelös arbetsgrupp där man hjälps åt. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med
din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "65960".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Office Professionals AB
Kontakt Tove Isaksson
tove.isaksson@poolia.se 072-177 59 30 Jobbnummer 7022595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.