Rekryteringskonsult

Kelly Services AB / Administratörsjobb / Linköping
2012-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringskonsult" (publicerad 2012-05-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Kelly OCG är en affärsenhet inom Kelly Services Inc. som erbjuder lösningar för rekrytering, outsourcing och försörjning av kandidater, vi arbetar tillsammans med ledande företag för att hitta rekryterings- och personallösningar för framtiden.

Tack vare kontinuerlig tillväxt söker vi nu en Rekryteringskonsult med bas i Linköping och som frekvent kommer att resa till Norge.

ROLLEN
I rollen som rekryteringsspecialist kommer du att ansvara för anställningsprocessen för inhyrd personal hos två av våra globala kunder inom teknik och telekom. Du kommer med hjälp av ett e-upphandlingsverktyg sköta relationen mellan kunden (den inhyrande chefen) och personalleverantörerna. Du kommer att på plats ge stöd till alla parter som är involverade i anställning av ny personal och till de som redan är anställda.

Huvudsakligen kommer du att vara placerad hos vår kund i Linköping, med möjlighet till att jobba hemifrån eller på ett av våra Kelly kontor den tid då tjänsten inte kräver att du är på plats hos vår kund. Resor till Norge kommer att vara frekvent förekommande, därför måste du vara komfortabel med att jobba på distans, och vara duktig på att självständigt planera och organisera ditt jobb. Då du kommer att vara i kontakt med personer från alla delar av kundens organisation måste du kunna föra en dialog med självförtroende och kunna anpassa dig efter de situationer som uppstår.

Som Rekryteringskonsult rapporterar du till regional Operations Manager; du kommer att vara den dagliga kontakten för alla frågor rörande rekrytering och vara i kontakt med leverantörer av personal. Internt kommer du att samarbeta med vårt shared service team.

ANSVARSOMRÅDEN

Hantera processen från rekvisitionsinlämning till dess att kandidaten börjar:

• Assistera rekryterande chef med att skriva kravspecifikation, informera om löneläge för aktuell tjänst, vara behjälplig för intervjuplanering och förberedelser.

• Med hjälp av upphandlingsverktyg skicka rekvisition till berörda leverantörer och vara behjälplig för frågor om lediga tjänster.

• Granska profiler och säkerställa att relevanta profiler skickas vidare till kund.

• Koordinera intervjuprocessen.

• Överblicka uppdragslogistiken mellan rekryterande chef och personalleverantör gällande uppdragsinformation som start- och slutdatum, plats, timmar och debitering.

• Hantera kandidaterbjudande, förhandla om pris och villkor efter behov för att säkerställa att kunden får bästa kvalitet till förmånligaste pris.

• Konsultera med leverantörer för att lösa svårtillsatta tjänster och jobba tillsammans med kund om det anses nödvändigt att anpassa aktuell kravspecifikation.

• Säkerställa att rekvisitionstider uppfyller avtalat SLA.

Dagligen kommunicera med rekryterande chefer och leverantörer för att lösa programrelaterade frågor:

• Vårda relationen med kunden och leverantörerna: författa professionella rapporter, följa upp kvalitet, och hantera den dagliga kontakten och kommunikationen.

• Agera expert för frågor som rör inhyrda personal och vara behjälplig i komplicerade rekryteringar.

• Som team-medlem i Kelly OCG kommer du att bidra med tankar och förslag för att säkerställa att bästa möjliga service erbjuds både kunder och leverantörer.

Proaktivt identifiera kvalitetsbrister i serviceleveransen och hitta lämpliga lösningar:

• Genomföra resursplanering tillsammans med rekryterande chefer för att förutspå framtida personalbehov.

• Säkerställa att alla mål nås i serviceleveransen genom att kontinuerligt förbättra leveransprocessen, och underhålla och förbättra kvalitén hos leverantörer.

• Analysera jämförelsedata och med hjälp av konkurrenskraftig budgivning säkerställa kundens kostnadsmål.

• Analys och validering av rapportering i samband med rekryteringsresultat, perso
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2012-04-18

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE335668
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
1217411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: