Rekryteringshandläggare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2022-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringshandläggare" (publicerad 2023-02-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Kristianstads kommuns serviceverksamheter är samlade i en egen organisation, Gemensam service. Här finns kommunens tjänster inom måltid, lokalvård, fordon, transport och intern service. Dagligen levererar över 400 medarbetare tjänster till såväl övriga förvaltningar som till våra medborgare.
Som rekryteringshandläggare på Bemanningsenheten är du den viktiga pusselbiten för att vi ska kunna stötta våra verksamheter med de bästa vikarierna! Din del är viktig för att säkerställa att vi har ett flöde av nya vikarier och att vi kvalitetssäkrar rekryteringsprocessen. Men också att boka ut vikarier via vårt bokningssystem Time Care Pool
Vi ser fram emot din ansökan!
Publiceringsdatum2022-04-13ArbetsuppgifterDin huvudsakliga arbetsuppgift som rekryteringshandläggare kommer vara att, utifrån komptensbaserad rekrytering, rekrytera vikarier till Kommunledningskontoret Gemensamservice Bemanningsenhet. Vårt rekryteringssystem Visma och bokningssystemet Time Care Pool, kommer vara ditt dagliga arbetsredskap. Som rekryteringshandläggare sätter du tillsammans med dina kollegor ramarna för Bemanningsenhetens rekryteringsprocess.
I jobbet som rekryteringshandläggare ingår även att ta referenser på våra kandidater samt att hålla i och ansvara för introduktionsmöten för våra nya medarbetare på Bemanningsenheten. Du förväntas exempelvis hålla visningar i vårt bokningssystem TimeCare och introducera våra nya medarbetare. Du känner dig trygg i att använda digitala redskap i arbetet, så som att hålla intervjuer och infoträffar digitalt. På Bemanningsenheten jobbar vi med att kvalitetssäkra vår verksamhet och våra processer vilket innebär att du som rekryteringshandläggare kommer arbeta nära och tillsammans med vårt team på Bemanningsenheten.
I arbetet ingår administrativa arbetsuppgifter, där vårt personaladministrativa system Heroma används. I arbetat ingår även bemanningssamordning, där du via vårt bokningssystem Time Care Pool, ska kunna boka ut vikarier till våra verksamheter.
KvalifikationerBemanningsenheten är en serviceorganisation där vi vill leverera de bästa vikarierna till våra verksamheter. I ditt arbete kan det, förutom kontakt med kandidater, förekomma kontakt med enhetschefer, medarbetare, andra funktioner som HR-avdelningen etc. Du jobbar på ett konsultativt sätt genom att leverera proffsiga svar. Du har stort kundfokus och hög servicemedvetenhet. Självklart ingår det i jobbet att bidra till utveckling av Bemanningsenheten genom att driva, förenkla och utveckla processerna vi har inom vår verksamhet.
Du som söker har examen från personal- och arbetslivsprogrammet från universitet eller högskola, lägst 180/120p eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom rekrytering och bemanningsområdet.
Givetvis hanterar du digital teknik så som olika verksamhetssystem som ett naturligt redskap i arbetet. Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete kan du kommunicera på svenska i tal och skrift. För arbetet krävs även B-körkort.
Som person har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du har förmågan att hålla presentationer, föreläsningar och utbildningar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/.Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2022-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2022-37".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kristianstad kommun, GS Måltid
Kontakt Enhetschef Bemanningsenheten, Gemensam Service
Lena Ohlsson
Lena.Ohlsson@kristianstad.se Jobbnummer 6539514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.