Rekryteringsassistent till stor rekrytering i Trollhättan!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av att arbeta med rekryteringsprocesser och vill fortsätta utvecklas? Är du en duktig i Excel? Vår kund i Trollhättan söker nu en rekryteringsassistent till sin verksamhet.
Publiceringsdatum2017-02-01Om tjänstenDu kommer att ingå i en grupp om 3 personer som arbetar med företagets rekryteringsprocesser inför semesterperioden. Det kommer att vara din uppgift att stötta dels personerna i din grupp men du kommer också få stort eget ansvar och självständigt sköta dina egna rekryteringsprocesser i samverkan med rekryterande chef på respektive avdelning. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:
• Ansvara för dina egna rekryteringsprocesser
• Koordinera behov och placering av ersättare
• Ha kontakt med rekryterande chef
• Stötta med övriga administrativa arbetsuppgifter inom HR
Om dig
Vi söker dig som är utbildad inom personalvetenskap och har tidigare erfarenhet av rekryteringsarbete och administration som trivs i en roll med många bollar i luften. Din vana av arbete med excel gör att du enkelt kommer in i arbetet. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av SAP är meriterande.
Vi ser att du är en självgående och strukturerad person som alltid strävar efter att göra ett bra arbete tillsammans med dina kollegor. Eftersom en stor del av rollen handlar om att kommunicera och administrera mot flera kontaktytor såväl internt som externt är det självklart att du trivs med att jobba utåtriktat och lätt kan anpassa ditt arbete efter situationen.
Viktigt för tjänsten:
• Erfarenhet av rekrytering
• Goda kunskaper i Excel
• Van vid att arbeta självständigt såväl som i grupp
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som rekryteringsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning 1a mars och pågår initialt till 30 maj 2017. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Andreas Hammarbäck på tel: 031-725 45 43.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndreas Hammarbäck
andreas.hammarback@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Jobbnummer 3295350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.