Rekryteringsassistent till Klarna

Next u AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Next u AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Är du intresserad av en karriär inom rekrytering och administration? Nu finns chansen på Klarna som söker en rekryteringsassistent! Uppdraget är ett konsultuppdrag som startar omgående och pågår till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning.

Klarna är en utmanande arbetsplats med spännande karriärmöjligheter där du inte bara får möjlighet att bli ett ess inom ditt arbetsområde, utan även en chans att utvecklas inom andra delar av verksamheten.


Publiceringsdatum
2017-09-26

Om tjänsten
Som rekryteringsassistent kommer du jobba nära en rekryterare på Klarna och ha en viktig roll där du är med och stöttar rekryteraren i rekryteringsprocesser. Arbetsuppgifter innefattar t.ex:

• Bedöma inkommande ansökningar och göra urval
• Kontakta kandidater, hålla telefonintervjuer och presentera kandidater för rekryterare på Klarna
• Administrera arbetstest
• Skapa annonser, ta referenser, med mera!

Vem är du

• Du har minst gymnasiekompetens, studier inom personal / HR / ekonomi / motsvarande är meriterande.
• Du har jobbat något år inom service och/eller administration.
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
• Som person är du positiv, serviceinriktad, flexibel, energifylld och noggrann.
• Du har ett starkt engagemang och trivs med att arbeta i team mot gemensamma mål.
• Du är såklart nyfiken på och intresserad av rekrytering!

Vi erbjuder dig
Klarna erbjuder dig en internationell arbetsplats fylld med smarta och ambitiösa kollegor. Som medarbetare på ett av Sveriges snabbast växande företag kommer din insats göra skillnad och bidra till att ta Klarna till nästa nivå.

Övrig information
Placering: Klarnas huvudkontor på Sveavägen, Stockholm
Omfattning: Heltid, visstid. Arbetstider är mån-fre kl. 8-17
Start: Omgående och pågår till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning
Konsultansvarig: Ingela Haglund (Ingela.Haglund@nextu.se) 070-770 31 21

Ansökan
Klarna har valt att samarbeta med rekrytering - och bemanningsföretaget Next u i denna bemanning, vilket innebär att du kommer vara anställd av Next u men jobba som konsult hos Klarna. Sök jobbet genom att fylla i formuläret längst ner i annonsen på Next u's hemsida. Vi håller intervjuer löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Next u
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Läs mer på www.nextu.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 - 6 månader

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingela Haglund 070-770 31 21

Företag
Next u AB

Adress
Next u AB
Västmannagatan 63
11325 Stockholm

Kontorsadress
Västmannagatan 63 11325 Stockholm

Jobbnummer
3718697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Next u AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Next u AB: