Rekryteringsassistent till en av Adeccos kunder

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
2018-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryteringsassistent till en av Adeccos kunder" (publicerad 2018-11-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Är du en öppen person som tidigare har arbetat med rekrytering och gillar många kontaktytor? Då har Adecco ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder i Västerås!

Publiceringsdatum
2018-10-19

Om tjänsten
Som rekryteringsassistent hos vår kund kommer du att hjälpa de befintliga HR-Generalister. Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att vara delaktig i både interna och externa rekryteringar. Du kommer att vara med och delta i kravprofilsmöten samt vara ett stöd vid annonsskrivning. Genomföra intervjuer, referenstagning och vara en diskussionspartner för rekryterandechefer. Utöver detta kan du få möjlighet att jobba i kortare HR-Projekt och employer branding. Arbetet som rekryteringsassistent inkluderar även administrativa arbeten ibland annat rekryteringsverktyg brassring.

I din roll som rekryteringsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Intervjuer
• Referenstagning
• Administration

Om dig
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personal, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har jobbat några år med rekrytering eller liknande arbetsuppgifter. Som person är du öppen, lätt att skapa kontakter, du kan argumentera konstruktivt i en diskussion samt att du är en noggrann och effektiv administratör.
Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av HR/Rekrytering
• Socialkompetens
• Noggrannhet och effektivitet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som rekryteringsassistent är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 5-6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Elisabeth Edström via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Rekrytering, rekryteringsassistent, HR, Administration Västerås, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: ref-27944
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Edström Elisabeth.Edstrom@adecco.se 021-470 29 20

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4412745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: