Rekryteringsassistent internt till Maxkompetens, deltid

Maxkompetens Konsult AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2013-02-21

Arbetsuppgifter
Vi söker nu till vår interna verksamhet en driven Rekryteringsassistent till vårt huvudkontor i Stockholm. Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering inom områdena akademiker, industri och studenter. Vi är ett glatt team som alltid har våra kunder och konsulter i fokus. Att arbeta hos oss är mycket varierande och vi har roligt tillsammans.

Vi söker dig som kan arbeta halvdagar måndag till fredag samt heltid under sommaren för att täcka upp under semestrar.

Som Rekryteringsassistent kommer du att avlasta Rekryterings- och bemanningsansvarig i både rekryterings- och bemanningsprocesser. Arbetsuppgifterna innefattar annonsskrivning, urval av ansökningar, search , telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer även att hantera personaladministration så som att boka ut konsulter på uppdrag, skriva arbetsgivarintyg och tidsrapporteringar. Därtill ingår även viss kundkontakt.

Vi sitter i fräscha lokaler mitt i centrala Stockholm.

Profil
Vi söker dig som har möjlighet att arbeta deltid och som vill vara en viktig spelare i vårt team. Vidare har du en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier inom personal eller ekonomi på högskola. Erfarenhet av bemannings- och rekryteringsbranschen eller annan personaladministration är starkt meriterande.

Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är service- och affärsinriktad. Du har en positiv inställning samt en vilja att lära och utvecklas. Vidare är du effektiv, stresstålig och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Vi strävar efter att alltid vara professionella och organiserade i vårt arbetssätt och hoppas att du även prioriterar detta.

Vill du vara med i vårt team av rekryterare och säljare så sök redan idag!

Start: Omgående/efter överenskommelse
Arbetstid: Halvdagar, måndag till fredag
Lön: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Nyckelord: Deltid, extrajobb, rekrytering, rekryteringsassistent, bemanning, HR, personaladministration

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och akademiker. Genom ett nära samarbete med universitet och högskolor har vi på Maxkompetens byggt upp en egen CV-databas med idag över 45 000 personer. Vi har också upparbetade nätverk med t.ex. kårer, institutioner och student-föreningar. Detta gör att vi alltid har tillgång till framtidens bästa arbetskraft som vi kan erbjuda våra kunder.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-12
Ange följande referens när du ansöker: 1567
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Enocksson 08-120 75 303 maria.enocksson@maxkompetens.se

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm

Jobbnummer
1473563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: