Rekryteringsassistent
Helsingborgs stad, Vård- och omsorgsförvaltningen Verksamheten / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Vård- och omsorgsförvaltningen Verksamheten i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Här finns en möjlighet för dig som har en relativt ny examen som personalvetare och vill utvecklas inom rekrytering. Bemanningsenheten på vård- och omsorgsförvaltningen består av bemanning och rekrytering och vi arbetar med både kort- och långsiktiga rekryteringsbehov.
Publiceringsdatum2014-12-15ArbetsuppgifterI din roll kommer du att fungera som ett stöd till vår rekryterare när det gäller de interna och externa rekryteringsprocesserna med löpande rekryteringsbehov och du kommer att arbeta med att hitta nya kandidater till vård- och omsorgsförvaltningen inom de rekryteringsrutiner som finns. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande som tex att boka intervjuer, genomföra vissa intervjuer, ta referenser, föra statistik samt övrig rekryteringsadministration.
En del av din tid kommer du även att vara ett stöd till vår bemanningsgrupp vilket innebär att arbeta med praktisk bemanning när det gäller vikariebeställningar till våra olika enheter.
Du kommer också att ha möjlighet att medverka vid eventuella evenemang och mässor för att öka informationen om Helsingborgs stad som en attraktiv arbetsgivare.
KvalifikationerDu ska ha en högskoleutbildning inom personalvetenskap. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet från arbetslivet och då helst inom bemanning och/eller rekrytering. För oss är det viktigt att du har en mycket god administrativ förmåga och är duktig på logistik och struktur eftersom du kommer att hantera stora volymer av ansökningar i olika arbetsinsatser.
Du har god förståelse och ett intresse av att arbeta i olika IT-system och vi ser gärna att du är van att arbeta i sociala medier och i Officepaketet.
Du har en utpräglad servicekänsla och du ska ha ordningssinne, vara initiativrik, prestigelös och ha en väl utvecklad simultankapacitet. Du behöver också vara flexibel och ha mycket lätt för att samarbeta tillsammans med dina kollegor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Ange, i din ansökan, när du har möjlighet att börja.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Vi vill ha din ansökan så snart det är möjligt då löpande urval kommer att ske.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Innan anställning kommer vi att begära att du lämnar utdrag ur Belastningsregister för enskild person (blankett RPS 442.3 11-04) i oöppnat kuvert. Denna ska tas med till intervju.
Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön Var vänlig och ange ditt löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A439068
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Alpheim, Rekryterare 042-10 59 20
Facklig kontaktMarie Nilsson, Kommunal 042-10 50 91
FöretagHelsingborgs stad, Vård- och omsorgsförvaltningen Verksamheten
AdressHelsingborgs stad, Vård- och omsorgsförvaltningen Verksamheten
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2101515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.