Rekryteringsassistent - Jollyroom AB - Ekonomiassistentjobb i Göteborg
Rekryteringsassistent
Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 900 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 33 000 kvm stora lager, med över 30 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 200 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden står vi nu redo att expandera till nya länder. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Driven rekryteringsassistent sökes
Jollyrooms organisation växer kontinuerligt och vi behöver nu förstärka vårt HR-team med en rekryteringsassistent till en visstidsanställning på heltid, från början av juni till sista augusti, med möjlighet till förlängning vid väl genomfört arbete. Jollyrooms HR-team rekryterar verksamhetens medarbetare helt i egen regi, vi använder inga bemannings- eller rekryteringsbolag. Dina arbetsuppgifter består till största del av rekryteringsarbete; annonsering, selektering, telefonavstämningar, intervjuer, referenstagning, avtalsskrivning osv.

Publiceringsdatum
2018-05-15

Kvalifikationer
- Högskole-/universitetsutbildning inom personal- och arbetsvetenskap
- Meriterande med viss erfarenhet av rekryterings- och bemanningsarbete - Kan arbeta heltid från och med juni till och med augusti
- Goda studieresultat
- Van vid telefonkontakt
- Mycket god administrativ vana

Dina personliga egenskaper
- Ambitiös och driven
- Strukturerad och organiserad
- Orädd
- Prestigelös

Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Juni, gärna tidigare
- Omfattning: Visstidsanställning 40h/vecka under juni-auguti, med möjlighet till förlängning
- Placering: Göteborg; Hisings Kärra
- Arbetstid: Vardagar 8-17
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt betyg från universitet och/eller gymnasiet
- Kontakt: Personalchef Terese Fernbring via terese.fernbring@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, skrivtest och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
* -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
4144490

Observera att tjänsten inte längre går att söka.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: