Rekryteringsansvarig till SOS Alarm
SOS Alarm Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Örebro eller i
hela Sverige HR avdelningen på SOS Alarm söker en engagerad och driven person som vill vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling och arbete att rekrytera medarbetare i världsklass. Som rekryteringsansvarig kommer du att ha ett helhetsansvar för hela rekryteringsprocessen, så väl den operativa som den strategiska processen. Tillsammans med två kollegor i teamet ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av samtliga rekryteringskampanjer och processer inom SOS Alarm.
För att lyckas i rollen som rekryteringsansvarig är det viktigt att du har ett affärsorienterat förhållningssätt och ett proaktivt samt strategiskt arbetssätt med ett stort ansvar för egen leverans. Som person är du lyhörd, prestigelös och förtroendeskapande samt ha lätt för att bygga relationer. Vi ser att du är väl förtrogen med vilka utmaningar en operativ 24/7 verksamhet innebär.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Skapa rekryteringskampanjer (volymrekryteringar), annonser, behovsanalyser, kravprofiler och göra referenstagningar
• Volymrekryteringar avseende operativ personal med tillhörande rekryteringsträffar
• Genomföra personbedömningar med hjälp av testverktyg
• Arbeta med search inom specifika kompetenser
• Administrera, kvalitetssäkra och driva rekryteringsarbetet framåt
• Ha ett coachande förhållningssätt gentemot verksamheten
• Arbeta med uppföljning och utveckling av rekryteringsprocessen
• Analysera och utvärdera intro- och avgångsenkäter och koppla dessa till KPI: er
• Tillsammans med kommunikationsavdelningen aktivt arbeta med att attrahera och behålla toppkompetens
• Organisera och planera introduktionsdagar
Du utgår från vårt huvudkontor på Rådmansgatan i Stockholm men eftersom vår verksamhet sträcker sig över hela landet förväntas du att resa i arbetet och under perioder är det resor med övernattningar.
UTBILNING OCH ERFARENHETER
• Utbildning inom HR eller motsvarande
• Gedigen erfarenhet av rekryteringsarbete och erfarenhet av helhetsansvar för rekryteringsprocessen i operativ 24/7 verksamhet
• Erfarenhet av rekrytering via sociala forum och målgruppsanpassning
• Erfarenhet och förståelse för att arbeta i personalintensiv 24/7 verksamhet
• Du har en stark drivkraft där du är resultatfokuserad och är stresstålig
ANSÖKAN
Vi behandlar ansökningar löpande. Sista ansökningsdag är den 5 mars 2017. Ansök på vår hemsida
www.sosalarm.se/jobbHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amina Berg Wadsten, HR-chef,
amina.BergWadsten@sosalarm.seHar du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johan Daunfeldt, rekryteringsspecialist,
johan.daunfeldt@sosalarm.seVi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Stockholm och tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Erfarenhet från säkerhetsklassad, samhällskritisk och värderingsstyrd verksamhet betraktas som meriterande
SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.
Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-02-27ErsättningEnligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige
AdressSOS Alarm Sverige
Box 19546
10432 Stockholm
KontorsadressRådmansgatan 40
Jobbnummer 3343236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.