Rekryteringsansvarig - Adecco Helsingborg
Badenoch & Clark / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Helsingborg,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige Är du en person som brinner för sociala kontakter, trivs med ett högt tempo och är lösningsfokuserad? Vill du arbeta på ett företag som är rankat högt enligt "Great Place to Work" och som arbetar efter ledorden "Better Work, Better Life" med fokus på hög livskvalitet, glädje och laganda? Då har vi arbetet för dig!
Om jobbet som rekryteringsansvarig
Som rekryteringsansvarig ansvarar du för att rekrytera konsulter till våra uthyrningsuppdrag. Du är ansvarig för hela rekryteringsprocessen vilket innebär kravprofilstagning med kund, annonsering, genomgång av ansökningar, urval av kandidater, djupintervjuer, referenstagning samt löpande kontakt med kund och kandidat. I rollen ingår även att vara aktiv i sociala nätverk samt närvara vid rekryteringsträffar och arbetsmarknadsdagar i samarbete med bland annat Arbetsförmedlingen, universitet och högskolor.
Du kommer att ingå i ett team som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målen väger tyngre än den individuella prestationen. På Adeccos kontor arbetar vi i ett öppet kontorslandskap där en positiv atmosfär och arbetsglädje råder. Vi arbetar i en tempofylld miljö där ingen dag är den andra lik. Förutom rekryteringsansvariga så består teamet av konsultchefer och kontorschef. Du har din placering i Helsingborg men resor inom regionen förekommer.
Om dig
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rekrytering, med fördel inom bemanningsbranschen, men allra viktigast är att du har ett genuint intresse för människor. Vi tror att du har en högskoleutbildning inom exempelvis personalvetenskap, ekonomi eller försäljning. Det är meriterande om du har arbetat med rekrytering av både tjänstemän och arbetare. Vi arbetar med snabba processer så det är viktigt att du tidvis kan arbeta i ett högt tempo där du prioriterar vad som är viktigt för dagen. Du tycker om administration, har vana av att arbeta i system och är effektiv i ditt arbete. Är du som person social, teamorienterad, flexibel och lösningsfokuserad kommer du att trivas utmärkt i din nya roll!
Om anställningen
Detta är en tillsvidareanställning med start snarast möjligt. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss kommer du att uppskattas för din kompetens som gör skillnad. På Adecco erbjuder vi dig en karriär med stora möjligheter till personlig utveckling och utbildning inom marknadens bästa rekryteringsverktyg. Din vardag kommer att vara varierad och din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Välkommen till en expansiv och dynamisk organisation med stark företagskultur och framtidstro!
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pernilla Börjesson via email
pernilla.borjesson@badenochandclark.seSista ansökningsdag är den 5 november men vi ser gärna att du söker tjänsten omgående då rekryteringsarbetet sker löpande
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2017-10-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson 020-15 18 18
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG
KontorsadressKullagatan 29
Jobbnummer 3760408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.