Rekryteringsadministratör till välkänt läroverk i Luleå

Perido AB / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Luleå, Boden, Piteå, Skellefteå, Umeå eller i hela Sverige

Vi på Perido söker nu en rekryteringsadministratör för ett konsultuppdrag hos vår kund, ett läroverk i Luleå.

Som rekryteringsadministratör innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att stötta i uppgifter knutna till rekryteringsprocessen. Du kommer att få möjlighet att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor på HR-enheten. I rollen ingår att arbeta med ansökningshandlingar, publicera färdiga annonser samt att skicka ut kallelser till kandidater. Detta är en social och varierande roll med många kontaktytor där du kommer att ha telefon- och mailkontakt med både kandidater och kollegor.

Till detta uppdrag söker vi dig som har ett stort intresse för rekrytering och någon tidigare erfarenhet av serviceinriktade och administrativa roller. Du som är lyhörd, öppen, lösningsorienterad och duktig på att bemöta människor passar utmärkt i rollen. Vidare tror vi att du som person är glad, tillmötesgående, ansvarstagande, strukturerad och samtidigt har lätt för att samarbeta med andra. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-12-28

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Goda kunskaper i ReachMee eller annat rekryteringssystem

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 3 månader. Tillträde i januari.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du intresserad av rekrytering och skulle vilja ha ett utvecklande uppdrag? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter i en serviceinriktad roll? Lockas du av att arbeta i en miljö där du får stor användning av din goda kommunikativa förmåga, din flexibilitet och din noggrannhet? Då är det dig vi söker!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16300SP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 16300SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3876849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: