Rekryteringsadministratör i vaccinationsorganisationen

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Är du student och vill jobba som rekryteringsadministratör i vaccinationsorganisationen? Då kanske det här jobbet är något för dig!

Vaccinationsorganisationen skapades inom Region Östergötland för cirka 1 år sedan för att möjliggöra vaccination mot covid -19 för alla berörda Östgötar.

Nu ska organisationen bli permanent så vi söker medarbetare och behöver hjälp med rekryteringen.

Publiceringsdatum
2022-01-04

Dina arbetsuppgifter
Du kommer som en del av vaccinationsorganisationen att huvudsakligen få arbeta med rekryteringsprocesser, från start till slut. Du ansvarar för annonsskrivning, urval, telefon- eller digitala intervjuer, referenstagning, genomförande av legitimationskontroll samt att skriva anställningsunderlag för personerna som ska anställas för att arbeta inom vaccinations-organisationen. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma gällande anställningar och lön.

Vi söker dig som har ett stort intresse av att arbeta med rekrytering och administration. Arbetet innebär mycket kontakt och dialog med kandidater, kollegor och chefer. Din arbetsplats är på Universitetssjukhuset i Linköping eller på Vrinnevisjukhuset i Norrköping men möjlighet finns även att arbeta på distans i hemmet. Intervjuer planeras starta januari/februari.

Du ska ha möjlighet att arbeta timmar efter behov under våren 2022. Beroende på hur behovet ser ut kan antalet timmar tillfälligt öka eller minska över tid. Det finns också möjlighet att anpassa förläggningen arbetstiden av så att det går att kombinera med dina studier.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som studerar en passande akademisk utbildning såsom HR-programmet eller motsvarande. Vi ser gärna att du är i slutet av dina studier och tidigare arbetat extra vid sidan av dina studier.

Har du arbetat med rekrytering är det meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av service och administrativt arbete samt är bekväm med telefon och dator som arbetsredskap.

Dina personliga egenskaper
Du tar egna initiativ genom att se vad som behöver göras och tar tag i saker. Du planerar självständigt ditt arbete. Vi ser att du är noggrann och säkerställer att utförda arbetsuppgifter är av god kvalité. Du har utöver detta en god samarbetsförmåga och trivs i en gemenskap samtidigt som du gärna arbetar självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
timanställning. Tillträde: Efter överenskommelse Visstidsanställning till 2022-05-31

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/12".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Kontakt
Verksamhetschef Åsa Maxeby
072-4626121, asa.maxeby@regionostergotland.se

Jobbnummer
6223179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: