Rekryteringsadministratör

Previa AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Previa AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser  den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 100 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se .

Previa söker en rekryteringsadministratör till HR-avdelning

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa? Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Rollen som rekryteringsadministratör innebär stöd och koordinering till våra rekryteringsprocesser. Vi har i dagsläget behov av att få in en resurs som hjälper till med administrationen kring våra olika rekryteringar. Organisationen arbetar löpande med cirka 15 annonser i månaden i snitt, detta eftersom våra kunders efterfrågan ökar frekvent. Då vi har väldigt många sökande behöver vi därför sätta in en resurs som stöd i vår rekryteringsadministration. 

Våra lokala konsultchefer svarar idag för all administration i processen från ansökningshantering, urval, svar till alla sökande, intervjuer och referenstagning. HR svarar för rekryteringsverktyget Workbuster, utformning av annonser samt införande av externa annonser.  Efter beslut om utvald kandidat går all info om denna vidare till HR för anställningshantering / administration. 

Från i höst kommer HR att öka stödet till lokala chefer genom att ta över rekryteringsadministrationen fram till skedet att leverera tre utvalda kandidater till lokal chef för varje utlyst tjänst.  Intervjuer kommer göras utav lokal chef.

Publiceringsdatum
2016-06-23

Kvalifikationer
Rollen som rekryteringsadministratör innebär ett administrativt stöd till lokala chefer under hela rekryteringsprocessen. Detta är en ansvarsfull roll där du bör ha vana att ta dig an administrativa uppgifter samt förmågan att kunna arbeta självständigt.

Som person ser vi gärna att du har god struktur, är ordningsam och har ett starkt intresse för rekrytering. Vi ser även att du är kommunikativ och har en professionell framtoning i allt du gör.

Arbetsområden

• Tillsammans med lokala chefer och HR-ansvariga svara för upprättande av profil och utformning av annons, vilket innebär tät kontakt med lokala chefer
• Hantering av stora kandidatflöden i rekryteringsverktyget Workbuster
• Hålla kontakt med kandidater
• Göra ett urval baserat på upprättad kravprofil
• Ta fram tre kandidater per utlyst tjänst och vidarebefordra dem till chef. Chef svarar för intervju och beslut om anställning.
• Hjälpa chefer med referenstagning på vald/valda kandidater om de inte hinner göra det på egen hand.
• Koordinera intervjutider för av lokal chef godkända kandidater tillsammans med lokal chef och den sökande.
• Tillse att det finns intressanta reserver bland de sökande och hålla kontakt med dem.
• Tillse att skicka nej-tack till alla sökande som inte får tjänsten, samt råterkoppla till dem som var på intervju, men inte fick tjänsten. De kan vara intressanta vid nästa lediga tjänst.
• Spara och matcha sökande till andra utlysta tjänster i Previa i hela Sverige
• Hantera spontanansökningar som kommer in via rekryteringsverktyget i Workbuster.
• Upprätta månadsvis statistik över rekryteringsstatus och ansökningar.
• Tillsammans med övriga HR arbeta med aktiv Employer Branding av Previa för att nå rätt målgrupp på effektivaste sätt.

Utbildning/erfarenhet/förmåga

• Erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom företagshälsa och vård samt konsultverksamhet i minst ett år är starkt meriterande.
• Vid erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom annan verksamhet än punkten ovan så ser vi gärna att man har minst två års erfarenhet.
• Utbildningsnivå är som lägst på gymnasial nivå men akademisk utbildning är meriterande då samtliga tjänster som vi rekryterar till inom företagshälsa kräver akademisk utbildning.
• Ha förmåga och intresse av att arbeta med återkommande administrativa uppgifter inom rekryteringsadministration.
• Ha förmåga att göra urval från upprättad kravprofil.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning för aktuell tjänst är i första hand 50% eller eventuellt mer. Provanställning och därefter tillsvidaretjänst med placering på Previa HK i Stockholm. Den utlysta tjänsten kan komma att utökas och utvecklas på sikt.

Är du intresserad? Välkommen att kontakta HR-chef Jörgen Ljung, tel: 08-627 43 30, jö rgen.ljung@previa.se

Välkommen med din ansökan senast. Intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från rekryterings- och annonsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Deltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Previa AB

Adress
Previa AB
SANKT ERIKSGATAN 113
11343 Stockholm

Kontorsadress
SANKT ERIKSGATAN 113

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2922095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Previa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Previa AB: