Rekryterings- och HR-administratör

Siemens AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby, Sigtuna, Solna, Stockholm, Huddinge eller i hela Sverige

Ref nr: 105439
Placering: Upplands Väsby (alt. Finspång)
Organisation: Siemens AB, Global Shared Services Human Resources

Med våra innovativa lösningar för energiförsörjning, hälso- och sjukvård, infrastruktur och industriell produktivitet har vi svaren på vår världs stora frågor. Det är därför som vi ständigt letar efter nyfikna och öppna personer som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du?

Vi söker vi en vikarie för vår ordinarie administratör under dennes föräldraledighet. Du blir en del i Siemens svenska rekryteringsteam som hanterar rekryteringar över hela landet där du jobbar tillsammans med och stöttar rekryterarna i administrativa frågor.

Vilka är mina arbetsuppgifter?

En stor del av ditt arbete innebär att publicera annonser, kartlägga annonskanaler- och kostnader samt att säkerställa att Siemens riktlinjer följs gällande layout.

En annan huvudsaklig uppgift är ge systemsupport till rekryterare, chefer samt kandidater, i vårt HR-system. Som systemspecialist felsöker och hittar du lösningar på eventuella problem som uppstår i systemet.

Du har kontakt med såväl interna och externa parter gällande rekrytering och employer branding. Du kommer att organisera och vara involverad i förberedelse av arbetsmarknadsdagar och introduktionsdagar för nyanställda.

Du tar fram statistik och rapporter kring rekrytering.
Vidare är du även ansvarig för uppdatering av information och användarguider samt kvalitetssäkring av rutiner och arbetssätt.
Vid behov deltar du i olika interna förbättringsprojekt.

Vad krävs av mig?

Du har en examen från Personalvetarprogrammet eller liknande.
Vi ser helst att du har några års erfarenhet av rekrytering och HR-administration.

Du har erfarenhet av rekryterings-/HR-system alternativt erfarenhet av andra administrativa system. Har du arbetat med Success Factors är det ett plus.
Du är en van användare av MS Office.

Du behärskar svenska och engelska väl, i tal och skrift.
Din kommunikations- och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper för att lyckas i tjänsten, likväl som din känsla för text och layout.Vi söker dig som är en god organisatör och problemlösare med en mycket god känsla för service.

Vad mer behöver jag veta?

Tjänsten är ett vikariat med start i augusti och sträcker sig ca 12 månader.

Du blir en del av ett team och ett företag med framåtanda där det händer mycket och möjligheterna är många!

Hur ansöker jag?

Välkommen med din ansökan senast 8:e juni 2012, via Siemens hemsida. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För mer information om tjänsten kontakta Caroline Björklund, telefon: 070-728 13 64 eller Cecilia Lundgren, telefon 070-728 13 55.

Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: facket.se@siemens.com .

Publiceringsdatum
2012-05-22

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 105439
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Siemens AB

Adress
Siemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY

Kontorsadress
Johanneslundsv 12-14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-7281000
E-postadress: maria.kallstrom@siemens.com

Jobbnummer
1249845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Siemens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Siemens AB: