Rekryterings -och konsultchefsassistent till Hero
Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill lära dig rekrytering från grunden med målet att bli rekryterande konsultchef!
Om Hero och vår framtid tillsammans
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet. Att vi är personliga och strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Det var tidigt en självklarhet för oss att ta vårt samhällsansvar som företag. Det räckte helt enkelt inte att bara arbeta med affärer. Därför har Hero valt att skänka en krona för varje uthyrd konsulttimme till olika utvalda hjälporganisationer. På det här sättet blir vi tillsammans med konsulter, kunder och samarbetspartners, varandras vardagshjältar i affärer. Och samtidigt bidrar vi i ett större perspektiv.
Hero är i en tillväxtfas och vi letar därför efter fler drivkraftiga personer som vill delta i vårt fortsatta utvecklingsarbete.
Publiceringsdatum2015-05-08Dina arbetsuppgifterVi söker nu en assistent till våra rekryterarande konsultchefer. Du kommer att assistera i de löpande processerna och jobba tillsammans med resten av teamet för att lösa våra kunders behov av rekryteringar och personalinhyrning. Som assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat att inkludera;
• Följa med våra rekryterare på kravspecifikationsmöten hos kunder
• Skriva annonser och lägga ut dem i våra kanaler
• Ansvara för sociala medier och extern kommunikation med kandidater
• Arbeta med urval och CV-granskning av inkomna ansökningar samt boka in på intervjuer
• Arbeta med kandidatförsörjning genom search och headhunting
• Skriva kandidatpresentationer
• Ta referenser
• Assistera konsultchefer med arbetet kring konsulterna
• Planera olika events som arbetsmarknadsmässor eller aktiviteter på universitet/högskolor samt konsultaktiviteter
• Assistera rekryterande konsultchefer i övrig rekryterings- och personalrelaterad administration
Möjligheter och mål
Långsiktighet är ett av våra ledord. Därför är det viktigt för oss att du får en gedigen introduktion och utbildning i vår verksamhet och i vårt sätt att tänka. Det långsiktiga målet med rollen är att du i framtiden ska bli en rekryterande konsultchef och få helhetsansvar för rekryteringar och bemanningar hos dina kunder. Du kommer att vara en viktig kugge i Heros uppbyggnad och får en nyckelroll som på sikt erbjuder möjlighet till egna ansvarsområden relaterade till rollen.
Kompetensprofil
Vi rekryterar personligheter och talanger. Att ha en relevant utbildning med inriktning inom exempelvis personal , administration, organisation, ekonomi eller liknande är självklart meriterande men inget krav. Har du en annan bakgrund med brinnande intresse för personal och rekrytering är detta också intressant. Det är meriterande om du har haft tidigare erfarenhet av liknande arbete, t.ex. från extraarbete parallellt med studier.
Personlig profil
Personlighet och attityd är de viktigaste parametrarna hos oss. Vi rekryterar personligheter och det är viktigt att man delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du ska vara en serviceminded person som alltid sätter kunder och kandidater i fokus. Vår vardag är väldigt affärsnära varpå det är viktigt att du trivs med att jobba mot uppsatta mål. Med tanke på att vi är ett mindre bolag ser vi att du är prestigelös och ansvarstagande. Du har ett socialt intresse och vill bidra till ett positivt och utvecklande team.
Tjänstens omfattning och tillträdeVi arbetar under kontorstider då våra kunder och kandidater är tillgängliga. Det finns även möjlighet till flextid. Tillträde sker beroende på din tillgänglighet men gärna så snart som möjligt.
Sök jobbet
Du söker tjänsten genom att skicka in ditt CV samt ett personligt brev genom att klicka på "ansök" nedan. Har du frågor kan du gärna kontakta personalansvarig Karolina Hedenström via mail
karolina.hedenstrom@hero.se eller telefon 08-684 252 32
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2286290
Observera att sista ansökningsdag har passerat.