Rekrytering ekonomiassistent på deltid, omgående

StepAhead HR & Rekrytering AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos StepAhead HR & Rekrytering AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vi söker omgående en ekonomiassistent på deltid (ca 60 - 75%) till en av våra kunder. Kunden är ett svenskt företag som arbetar internationellt.

Publiceringsdatum
2015-09-24

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudarbetsuppgifter kommer att vara att sköta ekonomin. Bland annat ingår:
• Fakturering och betalningar
• Uppföljning och avstämning av leverantörs- och kundreskontran
• Budgetering och uppföljning av projekt
• Uppföljning, redovisning av försäljningssiffror
• Behandla tidrapporter, reseräkningar och utläggsrapporter
• Ta fram rapporter inför styrelsemöten
• Kontakt med redovisningsbyrå

Dessutom kommer du även till viss del att arbeta med tull, transport och logistik samt att hantera kundregister och webshop. Du kommer även att assistera VD med t ex föredragsbokningar.

Kompetenser
Du har en relevant ekonomisk utbildning och det är ett krav att du har flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent. Goda it-kunskaper krävs, både för att hantera web-shopen och transportfrågorna, men även Excel för att hantera ekonomiuppgifterna. Då företaget agerar internationellt är det, förutom kravet på mycket god svenska, ett absolut krav att du har mycket god förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift. Det är starkt meriterande om du har arbetat med transportfrågor och/eller i ett exportföretag.

Allmänt
Som person har du ett ekonomiskt tänkande och det är viktigt att du är noggrann. Du ska tycka om att arbeta med projektledning och att följa upp att överenskommelser följs och uppgifter slutförs. Eftersom det är ett exportföretag måste du tycka om att ha kontakter med andra länder. Dessutom måste du klara av att hantera många olika typer av kontakter externt och därmed ha en god samarbetsförmåga.

Utvecklingsmöjligheterna är goda eftersom bolaget växer och målet är dessutom att med tiden "ta hem" alla ekonomiuppgifter från redovisningsbyrån. Du kommer att ingå i ett trevligt och sammansvetsat team med 6 medarbetare. Kontoret ligger i Vasastan i Stockholm.

Din ansökan
Du är välkommen att skicka din ansökan med cv och personligt brev till ansokan@stepaheadhr.se senast den 28/9 2015. Märk din ansökan "ekonomiassistent". Ansökningshandlingarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Om det är något du undrar över är du välkommen att ringa Katarina Sohl 0700-24 44 42.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-28
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@stepaheadhr.se

Kontakt
Katarina Sohl 0700-24 44 42 ansokan@stepaheadhr.se

Företag
StepAhead HR & Rekrytering AB

Adress
StepAhead HR & Rekrytering AB
Johannesgränd 1
11130 Stockholm

Kontorsadress
Johannesgränd 1
Stockholm

Jobbnummer
2447542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från StepAhead HR & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos StepAhead HR & Rekrytering AB: