Rekrytering av nordisk redovisningsansvarig till Berlitz

Avanzera AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera rekryterar för Berlitz räkning en nordisk redovisningsansvarig. I rollen har du självständigt ansvar för redovisningen och lönehanteringen för Berlitz Sverige för att på sikt även sköta redovisningen för Finland, Norge och Danmark.

Berlitz Corporation är ett världsledande företag inom språk och kommunikation med över 550 språkskolor i 70 länder. Läs gärna mer om oss på www.berlitz.se


Arbetsuppgifter:
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Självständigt ansvara för leverantörsreskontra, bokslut, skatter och andra legala frågeställningar
• Ansvara för årsbokslut, årsredovisningar och bolagsdeklarationer
• Budgetarbete
• Lönehantering för ca 90 anställda i Hogia
• Rapportering av nyckeltal och statistikuppgifter till Berlitz i USA och Japan


Din bakgrund:
Redovisningen för Sverige sköts idag av en dansk redovisningsbyrå och Berlitz är nu på jakt efter dig som vill axla den nya rollen som redovisningsansvarig för att självständigt ta hem ekonomin. Det svenska bolaget omsätter 17 miljoner. På sikt tänker vi att du även ska ta över redovisningen för Finland, Norge och Danmark. Till din hjälp har du en kollega i Stockholm som sköter kundreskontran samt förbereder inför lönekörningen.

För att passa för rollen söker vi dig som vill utforma din egen ekonomifunktion vad gäller rutiner och processer. Du har god kompetens inom rådande regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, skatter, löner och bokslutsarbete. Du är en ansvarstagande person som förmår att hantera krav på att leverera i tid. Du är även van att arbeta självständigt och trivs i en internationell, professionell och dynamisk miljö.

Hos Berlitz kommer du att arbeta med trevliga och positiva kollegor och kunder. Kontoret är placerat på Olof Palmes gata i centrala Stockholm. Arbetstiden är heltid.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Berlitz med Avanzera. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Avanzera, Iren Sayar på 070-090 54 92. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Vi hoppas att du vill bli vår nya kollega!

Hjärtligt välkommen med din ansökan.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-02
Ange följande referens när du ansöker: 913
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Iren Sayar iren.sayar@avanzera.se 0700-905 492

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
3479355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: