Rekryterare visstid, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som rekryterare innebär att du ger konsultativt stöd till Skatteverkets chefer inom rekryteringsområdet. Med utgångspunkt i chefernas och verksamhetens behov planerar, driver och genomför du hela rekryteringsuppdrag för att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på Skatteverket. Du kommer att arbeta med olika typer av rekryteringar. Arbetet kan också innebära att du arbetar med rekryteringsadministration, ringer på referenser och gör urval. Arbetsuppgifterna bestäms utifrån din kompetens och verksamhetens behov. Anställningen/anställningarna är visstidsanställningar under ca 3 månader med möjlighet till förlängning.

HR-avdelningen finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund och vi är sammanlagt cirka 130 anställda. I Solna är vi idag cirka 60 medarbetare. Vi på hr-avdelningen levererar tjänster till både Skatteverket och Kronofogden. Vi tillhandahåller chefsstöd inom områdena personaladministration, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsgivarpolitik och lönebildning, ledar- och medarbetarskap samt kompetensutveckling.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har ett konsultativt förhållningssätt och god förmåga att skapa förtroendefulla relationer
• är bra på att samarbeta
• är drivande och har förmågan att arbeta metodiskt och strukturerat
• har god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta självständigt med rekryteringsprocessens alla steg, företrädesvis inom statlig förvaltning. Erfarenhet av administrativa uppgifter inom rekryteringsområdet är meriterande liksom erfarenhet av referenstagning och urvalsarbete. Där är meriterande om du kan börja omgående.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tidsbegränsad ca 3 månader med möjlighet till förlängning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Lämna din ansökan så snart du har möjlighet. Vi kallar till intervjuer löpande.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning från september, oktober eller november 2018 Heltid

Publiceringsdatum
2018-08-22

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torbjörn Johansson, Sektionschef 010-5747190
Göran Sundwall, facklig kontaktperson Saco 010-574 88 29
Pablo Dias-Taguatinga, facklig kontaktperson ST 010-574 91 38
Maria Sahlén, hr-konsult 010-572 38 17

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17154 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Jobbnummer
4303485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: