Rekryterare till Planeringsenheten

Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen i Mjölby, Linköping eller i hela Sverige

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2 500 medarbetare skapar tillsammans framtidens hållbara kommun, där livsmiljön, livsvillkoren och livskraften utgör vår gemensamma grund. Vill du också bli en av oss?

Omsorgs- och socialförvaltningen har ett tydligt uppdrag - vi finns till för människor. Genom våra tjänster bidrar vi till ett självständigt och aktivt liv med meningsfull sysselsättning. Utveckling och trygghet i vardagen är vår drivkraft. Vår gemensamma målbild är att skapa bra välfärdstjänster för alla. Det förutsätter ett stort och kunnigt engagemang. Likaså modiga satsningar på innovativ teknik i framkant.

Enheten för bemanning och välfärdsteknik är en central stöd- och servicefunktion inom omsorgs- och socialförvaltningen med uppdraget att arbeta övergripande främst med rekrytering planering och bemanning av vikarier vid korttidsfrånvaro. Verksamheten hanterar även välfärdsteknologi och har nyligen genomgått en omorganisation som innebär att vissa uppdrag tagits bort till förmån för att istället kunna utveckla och renodla de delar som finns kvar.

Är du en engagerad, lösningsorienterad och lyhörd lagspelare som brinner för rekrytering och att bidra till att ge det absolut bästa stödet till våra chefer och verksamheter? Vill du vara med och sätta ett nytt arbetssätt på plats? Nu söker vi en rekryterare som vill vara med och utveckla enheten tillsammans med oss. Kompetensförsörjningen är en av kommunernas viktigaste frågor framöver och du kommer ha en viktig roll i det arbetet.

Publiceringsdatum
2023-09-18

Arbetsuppgifter
I ditt uppdrag som rekryterare ansvarar du för den löpande rekryteringen av vikarier till verksamheterna inom omsorgs- och socialförvaltningen. Du kommer att ha en spännande och utmanande roll som innebär att hantera hela rekryteringsprocessen från början till slut vilket innefattar allt från marknadsföring, rekryteringsplanering, annonsutformning, urval, intervjuer, referenstagning samt att sköta administrationen kopplad till rekryteringen.

I arbetet kommer du att arbeta verksamhetsnära och ha ett tätt samarbete med såväl chefer som bemanningssamordnare, administratörer och kollegor inom förvaltningen. En viktig del i ditt arbete kommer även vara att i samverkan med HR- samt kommunikationsavdelningen finna nya vägar för att hitta de bästa sökande, till exempel genom attraheraaktiviteter, mässor och att utveckla arbetet med digitala medier. Vidare så arbetare du med att kontinuerligt utveckla rekryteringsprocessen och andra delar som rör din tjänst, exempelvis introduktion.

Du kommer i ditt arbete att använda dig av fler olika system exempelvis vårt lönesystem är Personec P och rekryteringsvertyget Visma recruit. Övriga stödsystem för bemanning och resursplanering är Time Care Planering, Time Care Pool samt Lifecare Planering. Vi arbetar även med Winlas och Refapp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med rekrytering och samordning/planering av administrativa rutiner samt av att arbeta i en konsultativt stödjande roll. Vi ser gärna att du har kunskap om kompetensbaserad rekrytering och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom vård- och omsorg. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ett rekryteringssystem, med fördel Visma Recruit. För att lyckas i uppdraget behöver du vara en van digital användare och ha goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt B-körkort för manuell växel.

Som person ser vi att du är prestigelös och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner, samtidigt som du självständigt tar ansvar för dina uppgifter och kan strukturera, organisera och driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ och har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Vidare behöver du trivas med att leverera när tempot är högt, eftersom vi rekryterar stora volymer inför sommaren.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en positiv jobbkultur. Vi testar och utmanar, vi tänker nytt och tar verksamheten till nya nivåer. Att arbeta med frihet under ansvar stärker oss i vår roll. Tillsammans är vi möjliggörare.

ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C151844".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mjölby kommun (org.nr 212000-0480)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Planeringsenheten
Elisabeth Svensson
elisabeth.svensson@mjolby.se
010 - 234 51 26

Jobbnummer
8121422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen: