Rekryterare till nystartad apotekskedja

Adecco, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Omgående behöver vi en Rekryterare till uthyrning på några månader till nystartad apotekskedja DocMorris Apotek
DocMorris Apotek, ett varumärke inom Celsio som är ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet, öppnar apotek i Sverige i början av 2010. De första fyra apoteken kommer att ligga i Eskilstuna, Göteborg, samt i Giraffen Köpcentrum och Hansa City i Kalmar. Planen är att på sikt ha minst 100 DocMorris Apotek i Sverige. DocMorris står för ett förstklassigt kundbemötande, god service, korta väntetider och hög kompetens. För att detta ska bli möjligt behövs kunniga, tillmötesgående och modiga medarbetare som har ambition att vidareutvecklas.

Publiceringsdatum
2010-07-01

Arbetsuppgifter
Som Rekryterare är ditt uppdrag att sköta rekryteringar av apotekschefer, farmacevter, apotekstekniker och hudterapeuter till hela landet. Du ansvarar för rekryteringarna och tar fram slutkandidater som driftsorganisationen sedan anställer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att efter beställning från driftsorganisationen lägga ut annons, hantera kandidater, göra urval, genomföra intervjuer samt referenstagning. I tjänsten ingår även hantering av viss bemanningsplanering.
Vi söker dig som
• har minst några års erfarenhet av att rekrytera chefer och medarbetare, gärna inom detaljhandel, apoteksnäring eller försäljning.
• har relevant utbildning inom HR eller motsvarande.
• är resultatorienterad och vill arbeta i ett högt tempo med mycket resor.
Vi tror att du idag arbetar med rekrytering inom detaljhandel, apoteksnäring eller försäljning där du är van att rekrytera chefer och kundnära personal. Vidare tror vi att du är en person som är operativ, igångsättande och mål- och resultatinriktad.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=786900 och ansöker därifrån.
För frågor kring rekryteringsarbetet kan du kontakta rekryteringsansvarig Cilla Orbana på 08- 598 981 54

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
687990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: