Rekryterare till Bemanningsenheten - Härryda kommun, Personalfunktionen - Administratörsjobb i Härryda
Rekryterare till Bemanningsenheten
Härryda kommun, Personalfunktionen / Administratörsjobb / Härryda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Härryda, Lerum, Partille, Bollebygd
Visa alla jobb hos Härryda kommun, Personalfunktionen i Härryda

Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.

I Härryda kommun är det ungefär 37 750 invånare och befolkningen ökar stadigt. Mölnlycke är vår största ort och här finns även tätorterna Landvetter, Härryda, Hindås, Rävlanda och Hällingsjö. Vårt attraktiva läge tio minuter från Göteborg med närhet till järnväg, hamn, Landvetter flygplats och med riksväg 40 som löper genom kommunen gör att många vill bo eller driva företag här.

Bemanningsenheten är organiserad under Personalavdelningen och ansvarar för rekrytering och bemanning av vikarier för socialtjänsten, skola, städ och förskola.

Bemanningsenheten rekryterar socialtjänstens sommarvikarier och inför nästa års sommarrekrytering behöver vi förstärka upp med ytterligare en rekryterare för deltidstjänstgöring under våren 2021.


Publiceringsdatum
2020-11-03

Arbetsuppgifter
Vi söker en rekryterare, för tidsbegränsad deltidsanställning, som vill vara med på det intensiva och roliga arbetet då 250 vikarier ska anställas under relativt kort tid. Du behöver vara på plats på tisdagar och torsdagar.

Arbetet innebär i huvudsak att intervjua, begära in handlingar, ta referenser och fördela nyanställda vikarier till de olika enheterna.

Vårt rekryteringsverktyg är Visma Massrekrytering. Övriga systemstöd för vår bemannings- och resursplanering är Time Cares planeringssystem Multi Access och Time Care Pool. Vi arbetar också med Treserva, Winlas och Personec.


Kvalifikationer
För jobbet krävs att du är en nyfiken och lyhörd person som trivs med att ha en serviceinriktad roll där du får ha många personliga kontakter med människor. Det är bra om du har kompetens inom rekrytering, personal- och bemanningsfrågor.

Det är en stor fördel med tidigare erfarenhet från Socialtjänstens verksamheter. Har du kunskaper gällande innehållet i kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser är det bra, men inte nödvändigt.

Som person är du glad, analytisk, snabb och möjlighetsfokuserad. Du behöver kunna ha flera saker på gång samtidigt, vara lyhörd och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Mycket goda kunskaper i Office paketet samt svenska språket, såväl tal som skrift, är krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi påbörjar rekryteringen efter hand som ansökningarna kommer in så ansök redan idag, senast den 22/11 2020. Välkommen!

Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 40 %. Dagtid tisdagar och torsdagar, kan utökas vid behov. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-01-12 eller enligt överenskommelse. , upphör: 2021-05-31 med möjlighet till fortsatt timanställning. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Härryda kommun, Personalfunktionen

Jobbnummer
5427753

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härryda kommun, Personalfunktionen: