Rekryterare med administrativt ansvar
Zocom AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Zocom AB i Stockholm,
Karlstad,
Växjö,
Göteborg,
Helsingborg eller i
hela Sverige Om rollen:
Vi söker en rekryterare som vill hjälpa vårt team att växa med fler medarbetare. Hos oss kommer du främst att arbeta med uppsökande rekrytering via våra annonser, Linkedin och andra plattformar. Du kommer även att arbeta med telefonintervjuer, intervjuer, skapa och administrera annonser samt hantera allt det administrativa runt rekryteringsprocesserna.
Som person tror vi att du är självständig, nyfiken och trivs att arbeta tätt med kollegorna. Du kommer att ingå i ett team av medarbetare på olika nivåer som alla samarbetar för att hitta rätt personer till vår verksamhet. Genom teamet får du även stöd med både beskrivning och kontroll av de tekniska kompetenserna samt samarbete kring att omsätta kravprofiler till konkreta annonser. Du kommer att ha möjlighet att påverka hur våra rekryteringsprocesser ser ut och kreativa förbättringsförslag uppskattas alltid.
Du är social och tycker om att träffa personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Du är organiserad och strukturerad och en viktig del av ditt arbete kommer att bestå av att se till att allt det administrativa kring våra processer flyter på som de ska.
Vi arbetar främst inom IT och det är därför viktigt med erfarenhet från branschen eller kunskap inom IT. Med kunskap inom IT syftar vi främst på att man har en grundläggande förståelse för vilka programmeringsspråk som finns och vad de används till. Även någon slags erfarenhet av utbildningsbranschen är meriterande, då många av våra rekryteringar är utbildningskonsulter inom IT.
Rollens huvuduppgifter:
• Sköta det administrativa arbetet runt våra rekryteringsprocesser
• Search, hitta kandidater båda via annonser och uppsökande exempelvis via LinkedIn
• Skriva annonser
• Granska möjliga kandidater
• Telefonavstämning med kandidater
• Intervjuer med kandidater
• Referenstagning
• Skriva konsultprofiler
• Matcha rätt kompetens mot rätt uppdrag
Publiceringsdatum2020-03-19KvalifikationerKvalifikationer• Utbildning inom PA/HR, minst 1 år avklarat.
• Kunskap om IT-branschen samt IT-kunskap
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet som rekryterare
• Tidigare erfarenhet av Workbuster
• Säljerfarenhet
• Erfarenhet av utbildningsbranschen
Om företagetZoCom agerar i fältet där utbildning och IT-branschen möts. Hos våra kunder inom yrkeshögskolan bedriver vi utbildning inom den senaste tekniken för att göra studenterna så anställningsbara som möjligt samt för att skapa möjligheter för studenterna i framtiden. Vi har ett team av lärare som agerar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Varberg vilka besitter olika erfarenheter och kunskap. Våra lärare utbyter dagligen erfarenheter samt hjälper varandra att vidareutvecklas för att finna de bästa sätten att utbilda på samt inspirera sina studenter.
ZoCom är ett innovativt företag som ser till våra medarbetares behov. Vi tror på att föra en öppen dialog kring dina kompetenser samt dina ambitioner. Detta för att möjliggöra att rätt kompetens hamnar i rätt rum samt att du får chansen till nya utmaningar och bredda din kompetens. Många av våra lärare ser att kunna röra sig mellan utbildning och utveckling som en möjlighet att hålla sig uppdaterade samt en inspirerande variation.
Om anställningen
Start: Enligt överenskommelse (tidigast april 2020)
Omfattning: 50-100%.
Placering: Stockholm eller Göteborg
Arbetstider: Normal kontorstid
Lön: Enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagZocom AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Zocom AB (org.nr 556861-3318)
Arbetsplats ZoCom
Jobbnummer 5157793
Observera att sista ansökningsdag har passerat.