Rekryterare inom redovisning, lön och HR till Accountor i Stockholm
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Nu söker vi ytterligare en Rekryterare till en spännande tjänst med fokus på roller inom ekonomi och lön till Accountor i Stockholm. Läs mer och sök redan idag!
Brinner du för att arbeta med rekrytering? Vill du fortsätta utvecklas i en spännande roll som rekryterare hos en stor aktör inom redovisning, lön och HR? Har du även ett starkt intresse för att arbeta med search och erfarenhet av hur man når ut till rätt målgrupp via digitala medier?
Här får du en unik möjlighet att arbeta med rekrytering av specialistroller främst inom redovisning, lön och HR. Du får även vara med och bidra till den fortsatta utvecklingen av vårt affärsområde HR Interim & Advisory. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
I rollen som rekryterare hos Accountor kommer du bli en del av affärsområde HR Interim & Advisory som ingår i en internationell koncern vilket ger dig mycket goda möjligheter till utveckling. Rollen som rekryterare innebär även en spännande möjlighet för dig som ser en framtida karriär inom såväl rekrytering, bemanning eller HR.
Här blir du en del av ett positivt gäng i ett innovativt och snabbväxande företag där beslutsvägarna är korta och arbetsmiljön präglas av samarbete och familjär stämning. Vi erbjuder goda förmåner och ett flexibelt arbetssätt med möjlighet att arbeta hemifrån eller från vårt aktivitetsbaserade kontor i centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2023-03-29ArbetsuppgifterI rollen som rekryterare stöttar du chefer inom intern rekrytering samt driver självständigt hela rekryteringsprocessen och tillsättningen av specialister och konsulter inom redovisning, lön och HR.
ArbetsuppgifterUpprätta kravprofil med rekryterande chef
Skriva annons och publicera i alla relevanta kanaler
Arbeta med urval, intervjuer och tester
Aktivt arbeta med search och skapa en talent pipeline i LinkedIn Recruiter
Presentation av kandidater
Beställa bakgrundskontroll och utföra referenstagning via Refapp
Tjänsten innebär att du har ett tätt samarbete med alla rekryterande chefer på Accountors kontor på 8 orter runt om i Sverige. Du samarbetar även nära med vår HR- och Marknadsavdelningen samt bidrar i arbetet med att skapa ökad kännedom om HR Interim & Advisorys tjänster inom och utom organisationen.
Värt att veta
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi idag runt 375 medarbetare med kontor på 8 olika orter. Vårt erbjudande är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter.
Men Accountor är mer än bara siffror, vi engagerar oss i människor, vi bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.
Du ingår i avdelningen HR Interim & Advisory som förutom Team Manager består av ytterligare 3 kollegor. Tjänsten är på heltid med önskad start så snart som möjligt och är tänkt att löpa inledningsvis 6 månader med goda möjligheter till förlängning. Vårt kontor ligger i nya fräscha lokaler vid Vanadisplan med närhet till service och mycket goda kommunikationer.
Våra förväntningar
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom området personal, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet från rekrytering i arbetslivet. Det är en fördel om du har några års erfarenhet av arbete med rekrytering och search. Har du tidigare arbetat med något rekryteringsverktyg samt med search via LinkedIn Recruiter och annonsering via sociala medier är det ett stort plus.
Vi tror att du har god systemvana är strukturerad och självständigt driver ditt arbete framåt. Vidare är det även av stor vikt att du är kommunikativ och duktig på att bygga goda och långsiktiga relationer både med kunder och kandidater. Ett krav för rollen är att du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper även i engelska.
Så ansöker duLåter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att få en ny härlig kollega. Vi gör urval och intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor vänligen kontakta rekryterande chef Pernilla Åkerblom;
pernilla.akerblom@accountor.se eller rekryteringsansvarig Daniel Lundström
daniel.lundstrom@accountor.seMer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss här eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803)
Hälsingegatan 49 (
visa karta)
113 31 STOCKHOLM
Arbetsplats Stockholm
Jobbnummer 7600829
Observera att sista ansökningsdag har passerat.