Rekryterare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Är du rekryteraren som vill vara med och säkerställa att vår organisation har den bemanning och kompetens som krävs för att vi ska klara vårt uppdrag?
Vi är mitt i en spännande utvecklingsfas där vi behöver testa nya sätt att organisera vårt arbete och utifrån det också attrahera och rekrytera fler kompetenser än de vi har idag.
Två av våra verksamheter står inför stora rekryteringsbehov och därför söker vi en rekryterare som kan gå in och ansvara för rekryteringsarbetet. Om du blir vår rekryterare får du ett spännande arbete. Du kommer att arbeta med hela processen, från arbetsanalys och kravprofil, intervjuer, referenstagning till att presentera lämpliga kandidater till ansvariga chefer.
Vi nöjer oss inte med traditionsenliga annonser, vi vill att du är initiativrik och att du arbetar aktivt för att söka upp tänktbara kandidater.
Vi vill utveckla våra verktyg för urval och ett av dina uppdrag är att arbeta fram ett mer kompetensbaserat sätt att rekrytera, exempelvis genom arbetsprov.
Kompetensförsörjning ser vi både i det korta och långa perspektivet och utifrån det kommer du även att representera förvaltningen vid olika mässor och arbetsmarknadsdagar samt besöka skolor och universitet för att presentera oss som arbetsgivare.
Du kommer även involveras i arbetet med hur vi arbetar med och stärker förvaltningens arbetsgivarvarumärke.
Publiceringsdatum2016-11-22Dina arbetsuppgifterBarn och ungdomsverksamheten och verksamheten för ensamkommande står inför stora rekryteringsbehov varvid enhetscheferna behöver avlastning i detta arbete. Som rekryteringshandläggare kommer du att arbeta med hela processen, från arbetsanalys och kravprofil, intervjuer, referenstagning till att presentera lämpliga kandidater till ansvariga chefer. En del i arbetet är att aktivt söka upp tänkbara kandidater. I arbetet ingår även att arbeta fram ett mer kompetensbaserat sätt att rekrytera, exempelvis arbetsprov.
Du kommer att representera förvaltningen vid olika mässor och arbetsmarknadsdagar samt besöka skolor/universitet för att presentera Arbete och välfärdsförvaltningen som arbetsgivare.
Du kommer även involveras i arbetet med hur förvaltingen arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke.
KvalifikationerDu har högskoleexamen från personal- och arbetslivsprogrammet eller annan likvärdig utbildning och du har minst 1 års erfarenhet av kvalificerat rekryteringsarbete. Har du lång erfarenhet av att arbete med rekrytering av tjänstemän inom olika områden, är du intressant för oss även om du saknar högskoleexamen.
Det är meriterande om du har någon form av rekryteringsutbildning och utbildning/licens för att arbeta med personlighetsanalyser. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat med att rekrytera till individ- och famljeomsorg.
Kunskap om arbetsrätten och hur den är kopplad till rekryteringprocessen är en förutsättning i arbetet liksom B-körkort.
Som person har du förmåga att se helheten och är kreativ. Vi vill också att du är resultatinriktad och strukturerad.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100% med varaktighet 12 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Sista dag att ansöka är 2016-12-13
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Pål Sander, Verksamhetschef på tfn 044-13 62 15 eller Lottie Kvick, HR-chef på tfn 044-13 56 53
Arbete och välfärdsförvaltningen Låter arbetet intressant? Då är du kanske intresserad av att veta lite mer om oss som arbetsgivare.
Arbete och välfärdsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i Kristianstads kommun. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Din anställning kommer att ligga under den verksamhet som heter Utveckling & Service. Utveckling & service är en av sex verksamheter inom Arbete och välfärdsförvaltningen. Utveckling & Service huvudsakliga uppdrag är att stötta förvaltningens kärnverksamheter genom styrning, stöd och service.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun har medarbetarna rätt till heltid och rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-13
Ange följande referens när du ansöker: AOV-2016/36
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPål Sander, verksamhetschef 044-13 62 15
Lottie Kvick, HR-chef 044-13 56 53
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra storgatan 12
Jobbnummer 3174679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.