Rekryterande konsultchef till Hero

Hero AB / Administratörsjobb / Stockholm
2012-07-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Rekryterande konsultchef till Hero" (publicerad 2023-10-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Hero

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Vi är stolta över en organisation där vi inte bara har samlat kompetens och erfarenhet inom HR och rekrytering, utan även yrkeserfarenheter och utbildningar som matchar de kompetensområden vi rekryterar inom. Vår styrka är långsiktighet och kontinuitet gentemot våra kunder, konsulter och kandidater. Vi har många, återkommande kunder där vi fungerar som rekryteringspartner.

Publiceringsdatum
2012-07-31

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en rekryterande konsultchef med helhetsansvar för våra kunders rekryteringar och bemanningar, samt med personalansvar för våra konsulter. Som rekryterare kommer dina arbetsuppgifter bland annat inkludera att:

• Utforma kravspecifikation för rekryteringar i samråd med kund
• Skriva annonser
• Arbeta med urval och CV-granskning av inkomna ansökningar
• Arbeta med search och headhunting
• Intervjua kandidater
• Skriva kandidatpresentationer
• Ha kontinuerliga avstämningar och uppföljningar med kund
• Planera olika events som arbetsmarknadsmässor eller aktiviteter på universitet och högskolor

Som konsultchef med personalansvar kommer du dessutom att förhandla lön, skriva anställningsavtal och schemalägga, samt ha uppföljningar, utvecklingssamtal, konsultluncher och annat förekommande personalarbete.

Möjligheter och mål

Du kommer att få introduktion och utbildning i våra rekryteringsprocesser och vår verksamhet. Därefter kommer du att få ett helhetsansvar för rekryteringen hos dina kunder där du självständigt arbetar med hela processen. Hero är ett företag med höga ambitioner och stor potential. Du kommer att vara en viktig kugge i bolagets uppbyggnad och får en nyckelroll med stora utvecklingsmöjligheter.

Kompetensprofil

Vi tror att du har relevant utbildning med inriktning inom personal, administration, organisation, ekonomi, IT/Data etc. Du kan även ha en annan bakgrund med brinnande intresse för personal och rekrytering. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med bemanning eller rekrytering.

Personlig profil

Personlighet och attityd är de viktigaste parametrarna hos oss. Vi ställer höga krav och det är viktigt att man delar våra värderingar och vårt affärstänk. Du ska vara en serviceminded person som alltid sätter kunder och kandidater i fokus. Med tanke på att vi är ett mindre bolag ser vi att du är prestigelös, ansvarstagande och självgående.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Anställningen gäller tillsvidare med inledningsvis 6 månaders provanställning. Vi arbetar under normala kontorstider då våra kunder och kandidater är tillgängliga. Det finns även möjlighet till flextid. Tillträde sker under början av hösten 2012.

Sök jobbet

Du söker tjänsten genom att skicka in ditt CV samt ett personligt brev till länken nedan. Har du frågor kan du gärna kontakta personalansvarig Poria Mehdizadegan på rekrytering@hero.se alt. på 08-400 25 247.

Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Poria Mehdizadegan, Konsultchef, 08-400 25 247, rekrytering@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1303201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: