Reklamationshanterare inom QA

Cytiva Sweden AB / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cytiva Sweden AB i Uppsala, Solna, Umeå eller i hela Sverige

Vi är Cytiva, en global leverantör av teknologier och tjänster som främjar och påskyndar utvecklingen och tillverkningen av läkemedel. Som tidigare del av GE Healthcare har vi ett rikt arv av värdefull erfarenhet och en nystart sedan 2020.

Våra kunder bedriver livsavgörande forskning och produktion, alltifrån biologisk forskning till utveckling av nya vacciner, läkemedel, cell- och genterapier. Vårt uppdrag är att leverera verktygen och tjänsterna som de behöver, allt för att kunna leverera snabbare och säkrare vård till patienter.
Då efterfrågan av våra produkter är hög söker vi nu en reklamationshanterare till vår QA-avdelning i Uppsala. Du kommer att arbeta i ett team på ca 20 personer och ha ett tätt samarbete med erfarna kollegor där laganda, flexibilitet och tillit är avgörande för ett bra resultat. Vår avdelning befinner sig i en spännande utvecklingsfas med ett växande team. Hos oss får du möjligheten att vara med och påverka utvecklingen av vårt arbete.

Publiceringsdatum
2020-10-01

Arbetsuppgifter
Säkerställa hantering av reklamationer genom att ta emot, utreda, dokumentera, svara kunderna i enlighet med våra rutiner
Bevaka tidsgränser för reklamationsutredningar
Säkerställa hantering av Product Hold och Field Action enligt gällande rutiner
Säkerställa att kvalitetsdokumentation är korrekt
Vid kundauditeringar beskriva vår reklamationsprocess
Att bidra med din kvalitetskunskap i vårt förbättringsarbete
Utföra trendanalyser inför olika granskningar, såsom Management reviews och Complaint Handling Unit (CHU) möten

Vem är du

Högskoleingenjör eller motsvarande utbildning
Tidigare erfarenhet av reklamationshantering och kvalitetssäkring
Erfarenhet av avvikelsehantering
Produktkunskap
Du är noggrann och drivande
Du ska kunna arbeta självständigt och i grupp
Goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som skrift

Vi tror att du som söker har erfarenhet av reklamationssarbete och gärna avvikelsehantering som en del av dina arbetsuppgifter. Tidigare arbete på en QA-avdelning är meriterande men inget krav. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du kvalitetsmedveten, noggrann och bra på att hålla ordning och skapa struktur i ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta, ta till dig instruktioner, planera och arbeta självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Vilka är vi?
Oavsett din roll, ger vi dig ett syfte och en utmaning varje arbetsdag. Om du drivs av att göra världen till en bättre plats genom vetenskap och medicin, kommer du att känna dig hemma här. Är du flexibel, nyfiken och envis är du rätt person. Trivs du dessutom i en global kultur, kan detta vara platsen för din fortsatta karriär.
För frågor rörande tjänsten kontakta:
Annette Ågren Vikholm, QA Leader, annette.agrenvikholm @cytiva.com, +46 70 365 12 28
Helen Nordhall HR Manager, helen.nordhall@cytiva.com, +46 72 224 85 08
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Vill du veta mer? Spana in vår Careers webbsida, Instagram-kanal och LinkedIn-sida!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Cytiva Sweden AB
Björkgatan 30
75184 Uppsala

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Cytiva Sweden AB (org.nr 556108-1919)
Björkgatan 30 (visa karta)
751 84  UPPSALA

Arbetsplats
GE Healthcare Bio-Sciences AB

Jobbnummer
5381408

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cytiva Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cytiva Sweden AB: