Reklamationsansvarig Ventilation

Lindab AB / Kundservicejobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindab AB i Ängelholm, Båstad, Helsingborg, Halmstad, Lund eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av kundsupport, arbeta i team och drivs att säkerställa en hög kundnöjdhet? Trivs du med ordning och reda och vill hjälpa till med att lösa problem? Då kan tjänsten som Reklamationsansvarig vara rätt roll för dig!

Lindab
Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar, marknadsför samt distribuerar produkter och systemlösningar för byggbranschen inom bygg- och ventilationssektorn. Under 2022 omsatte Lindab 12 366 MSEK. Lindab har mer än 4 500 medarbetare i 20 länder i Europa. Huvudkontoret hittar du där företaget har sina rötter, i Grevie på Bjärehalvön i nordvästra Skåne.

Lindab Sverige är det svenska försäljningsbolaget och är ca 240 anställda fördelade över våra 31 proffsbutiker med lager. Huvudkontoret ligger utanför Ängelholm.

Ditt nya jobb
Du kommer i huvudsak att ansvara för reklamationshanteringen av våra ventilationsprodukter och systemlösningar.
Tillsammans med våra säljare och tekniska team kommer du att ansvara för kundupplevelsen i vår reklamationshantering.
Genom att ta emot och driva reklamationsärenden genom hela Lindabs värdekedja så kommer du också att arbeta nära våra fabriker, utvecklingsavdelningar och leverantörer.
Deltagande i projektgrupper som proaktivt arbetar med att förebygga reklamationer samt följa upp tidigare ärenden.
Tjänsten är ett vikariat tom september 2025 med god möjlighet till tillsvidareanställning inom företaget.
Placeringsort kan vara antingen Ängelholm eller Malmö.


Publiceringsdatum
2023-12-04

Profil
• Du har en stark kommunikationsförmåga och är strukturerad, engagerad och målinriktad.
• Du har en god social förmåga och känner dig bekväm både i kontorsmiljö och i sociala sammanhang.
• Du är handlingskraftig och bekväm med att ingå och utvecklas i ett team men också har förmåga att arbeta självständigt.
• Du är driven, pålitlig och ansvarsfull och finner motivation i utmaningar.
• Vi vill att du som söker har gymnasial utbildning och erfarenhet av kundsupport och liknande administrativt arbete i något affärssystem.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel och det är en merit om du har arbetat med affärssystemet Axapta.
• Vi ser gärna att du har produktkunskap inom ventilation, men det är inget krav.
• Du är flytande i det svenska språket och bekväm med engelska.
• Du vill vara en stolt representant för Lindab och våra högkvalitativa lösningar.


Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Karlsson, Kategorichef Ventilation, på telefon 0732-75 36 38


Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 22 december. Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb. Vi arbetar med löpande urval.

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindab AB (org.nr 556068-2022), http://www.lindab.se
262 74  ÄNGELHOLM

Arbetsplats
Lindab Sverige AB

Jobbnummer
8304234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindab AB: