Rehabsamordnare
Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.
Ett av personalavdelningen uppdrag är att arbeta med hälsofrämjande åtgärder för våra medarbetare och skapa förutsättning för ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Personalavdelningen utökar nu med en rehabsamordnare.
Publiceringsdatum2017-02-01ArbetsuppgifterUppdraget som rehabsamordnare innebär att tillsammans med personalstrategerna driva, utveckla och säkerställa rehabiliteringsarbetet i kommunen. Du ska även driva och utveckla det förebyggande arbetet, exempelvis genom att initiera och ansvara för genomförandet av olika hälsofrämjande insatser och friskvårdsaktiviteter.
Arbetet innebär bland annat:
• samordna kommunens interna rehabiliteringsarbete samt förebyggande insatser
• vidareutveckla befintliga rutiner och riktlinjer samt skapa nya
• fungera som internt stöd till förvaltningarnas personalfunktion
• ha många olika kontakter både internt och externt, till exempel med chefer, fackliga representanter, företagshälsovård och Försäkringskassan
• genomföra utbildningsinsatser inom rehabilitering och förebyggande arbete
• system- och utbildningsansvar för rehabiliteringssystemet Adato
Tjänsten innebär ett stort egenansvar och du har stor möjlighet att påverka hur arbetet ska utföras.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning inom beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du arbetar för att skapa förutsättningar för ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med komplexa rehabiliteringsärenden och förebyggande arbetsmiljöarbete. Vi ser gärna att du har kunskaper om det arbetsrättsliga regelverket som styr rehabiliteringsarbetet och erfarenhet av att självständigt driva processer inom området. Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga.
Du ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Du kan driva processer kopplade till individer framåt på ett resultatinriktat men ändå empatiskt sätt. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt övenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A643427
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Alpmyr
jenny.alpmyr@kristinehamn.se 0550-88585
FöretagKristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
AdressKristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn
KontorsadressKungsgatan 30 68184 Kristinehamn
Jobbnummer 3293734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.