Rehabiliteringskonsulter

Hermods AB / Behandlingsassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods AB i Ospecificerad arbetsort

Nu förbereder vi oss inför framtida uppdrag och bygger upp vår verksamhet för arbetslivsinriktade rehabiliteringsinsatser. Inför detta söker vi ett flertal rehabiliteringskonsulter till;
Göteborg, Helsingborg, Karlshamn, Lund, Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås och Örebro.
Som rehabiliteringskonsult arbetar du med att organisera, leda och utföra arbetslivsinriktade rehabiliteringsinsatser med syfte att förbereda individer inför arbetsprövning samt att coacha och följa upp under arbetsprövningen. Du kommer att arbeta efter en särskild metodik som omsätter programdeltagarnas resurser och förutsättningar till fungerande positioner i arbetslivet och på arbetsmarknaden. En viktig del i arbetet är att coacha, motivera och stimulera programdeltagarna till att ta ansvar och själv åstadkomma en förändring från sjukskrivning och arbetslöshet till arbete eller studier.
Vi erbjuder ett flexibelt och stimulerande arbete för dig som attraheras av att arbeta självständigt och under stort eget ansvar. Du kommer att arbeta i en expansiv och föränderlig organisation där du förväntas växa med organisationen och med våra uppdrag.
Tjänsterna är på tillsivdare eller visstid med möjlighet till hel eller deltid. Vi tillämpar kollektivavtal mellan Almega och Unionen/CI. Tjänstgöring vid flera orter kan vara aktuell varför det är viktigt att du har möjlighet till pendling och resor i tjänsten.
Kvalifikationer och egenskaper:
Som rehabiliteringskonsult jobbar du med ett starkt arbetsmarknadsfokus och ser till det friska och det som fungerar - inte till det som är sjukt och inte fungerar. Därför krävs det att du själv har hög förankring på arbetsmarknaden och kunskap om arbetsmarknadens krav, behov och villkor.
Du har även:
• Akademisk examen inom beteendevetenskap eller liknande.
• Minst 3 års yrkeserfarenhet av liknande arbete.
• Erfarenhet av att driva och organisera projekt/verksamheter.
• Du kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift och har god vana av dokumentation.
• Erfarenhet av HR-frågor och rekryteringsprocesser är meriterande liksom kännedom om socialförsäkringssystemens funktion och uppbyggnad.
• Körkort är ett krav och tillgång till bil är ett önskemål.
Som person är du lösningsorienterad och drivande. Du gillar mötet med människor och hanterar det med starkt integritet.
Tjänsterna är på tillsivdare eller visstid med möjlighet till hel eller deltid. Vi tillämpar kollektivavtal mellan Almega och Unionen/CI. Tjänstgöring vid flera orter kan vara aktuell varför det är viktigt att du har möjlighet till pendling och resor i tjänsten.

Publiceringsdatum
2010-04-01

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-16
Ansök via vår hemsida www.hermods.se/lediga jobb.
Urval och intervjuer sker löpande

Kontakt
Lena Rosendahl, lena.rosendahl@hermods.se

Företag
Hermods AB

Adress
Hermods AB
11251 STOCKHOLM

Kontorsadress
Warfvingesväg 33

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41025100

Jobbnummer
620713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods AB: