Regulatory Affairs Manager, Trioplast

Case Consulting AB / Chefsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Case Consulting AB i Landskrona, Lund, Malmö, Klippan eller i hela Sverige

Tjänsten som Regulatory Affairs Manager (RA Manager) Trioplast Hygiendivisionen
Trioplasts Hygiendivision har länge legat långt fram i utvecklingen av hållbara förpackningslösningar och under de senaste åren har kundernas efterfrågan på produkterna ökat, särskilt inom medicalområdet. Därför söker nu Hygiendivisionen en RA Manager med erfarenhet från medical device. Befattningen är nyinrättad och ger befattningshavaren goda möjligheter att påverka tjänstens utformning. I tjänsten ska man dels organisera och strukturera upp RA-funktionen, dels arbeta med det löpande RA-arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Vara regulatorisk expert i produktutvecklingen
• Ha kontakt med myndigheter, kunder och leverantörer gällande regulatoriska ärenden
• Upprätta Declarations of Compliance, COAs, säkerhetsdatablad och produktspecifikationer
• Se till att divisionen och kunderna är uppdaterade angående relevanta regelverk och standarder: t.ex. Reach, ISO13485, livsmedelslagstiftning, ISO10993, 94/62/EG och MDR (EU) 2017/745.
• Arbeta med att internt i företaget ge input i regulatoriska frågeställningar
• Upprätta den dokumentation som krävs för registrering av produkter

En viktig del av tjänsten är att arbeta med den franska enheten, där huvuddelen av divisionens produkter riktade mot medicalindustrin produceras och säljs, och dess kunder. Den medicintekniska marknaden står inför ett paradigmskifte gällande plastprodukter, där kunderna vill nå högt uppsatta hållbarhetsmål men inte alltid vet hur målen ska uppnås: Trioplast är i detta arbete en viktig kunskapspartner i hållbarhetsfrågor för kunderna. Hygiendivisionen behöver därför en RA Manager som kan arbeta mycket serviceorienterat gentemot bolagets kunder.

En annan prioriterad arbetsuppgift är att ansvara för divisionens övergång till regelverket MDR som kommer 2020. Detta arbete kommer att kräva ett nära samarbete med alla funktioner i företaget (R&D, produktion, lab, försäljning, sourcing med flera) och att RA Managern koordinerar och projektleder aktiviteter som berör hela divisionens verksamhet (och i vissa fall hela koncernen). I tjänsten kommer man även att arbeta konsultativt mot andra divisioner i koncernen.

RA Managern tillhör kvalitetsorganisationen och rapporterar till Kvalitets- & Hållbarhetschefen för Hygiendivisionen. Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter inom kvalitetsområdet.

Varför är Trioplasts Hygiendivision och tjänsten intressant?
Trioplast har ett starkt fokus på hållbarhet, där Hygiendivisionen vill ligga i absolut framkant när det till exempel gäller att arbeta med återvunnen plast och plast baserad på förnybara råvaror: de samhällsekonomiska och miljömässiga fördelarna i detta arbete går inte att underskatta. RA Managern kommer därför att ha en viktig roll i att hjälpa kunder att introducera nya hållbarare produkter. RA Managern kommer ha med divisionens alla delar att göra och kommer att ha stort inflytande på hela Hygiendivisionens verksamhet.

Hygiendivisionen har en ny organisation som präglas av entreprenörsskap och framtidstro på en marknad med mycket goda möjligheter: nya produkter ska utvecklas och nya marknadssegment ska tas.

Altor är en stark ägare som just nu gör stora investeringar i divisionen.

Kandidatprofil
Bakgrund och kompetens
• Mångårig erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor, minst ett par års erfarenhet av Regulatory Affairs inom medical device
• Erfarenhet av relevanta regelverk och standarder; det är ett krav med erfarenhet av medicintekniska regelverk och standarder, allra helst av MDR (EU) 2017/745
• Erfarenhet från producerande verksamhet
• Meriterande med erfarenhet av att arbeta med polymera material
• Stor erfarenhet av att framgångsrikt leda projekt och att vara i en koordinerande roll
• Erfarenhet av att arbeta i mellanstora verksamheter med korta beslutsvägar och med brett ansvar
• Kunskap inom hållbarhetsfrågor
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Mycket duktig projektledare
• Internationell erfarenhet

Personlighet
• Öppen och lyhörd inför andra, mycket god kommunikationsförmåga med goda pedagogiska färdigheter
• Representativ och serviceminded; förmåga att samarbeta med alla avdelningar/funktioner i företaget och att vara i dialog med kunder
• Ett strukturerat arbetssätt, med mycket god förmåga till självständigt arbete
• Bra balans mellan att kunna vara strukturerad och flexibel; i tjänsten måste man till exempel kunna balansera att arbeta metodiskt med att vara lyhörd inför stakeholders
• Du är uthållig, drivande och målinriktad
• Starkt intresse för hållbarhetsfrågor
Språk
Svenska och engelska i tal och skrift. Det är mycket meriterande med kunskaper i franska.

Publiceringsdatum
2019-11-11

Utbildningsbakgrund
Relevant högskoleutbildning; t.ex. ingenjörsexamen i kemiteknik, kemist eller liknande

Placering
Landskrona
Kompensation
Marknadsmässig lön

Så ansöker du
Vi utvärderar ansökningar löpande och tjänsten ska tillsättas snarast. Sänd ditt cv och personliga brev senast den 5 december till mg@caseconsulting.se. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Martin Godaly på mejl eller på 0708-700 183.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-05

Adress
Case Consulting AB
Lodjursgatan 5
26144 LANDSKRONA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RA Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Case Consulting AB (org.nr 559005-2238)
Lodjursgatan 5 (visa karta)
261 44  LANDSKRONA

Ansökan
E-post: mg@caseconsulting.se

Arbetsplats
Trioplast Landskrona AB

Jobbnummer
4949016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Case Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Case Consulting AB: